REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Wilbo komentuje nowe kontrakty firmy ze spółkami z Rosji i Kazachstanu

  • Autor: PJ, portalspożywczy.pl
  • Data: 12-03-2014, 07:42
Prezes Wilbo komentuje nowe kontrakty firmy ze spółkami z Rosji i Kazachstanu
Bożena Serzycka, prezes Wilbo

- Podpisane przez Wilbo kontrakty traktuję jako niezły start, jako szansę na poprawę wyników finansowych. Nie chciałabym budować wiarygodności spółki na dwóch kontraktach. Natomiast na wiarygodność spółka musi sobie zapracować realizacją celów długoterminowych, które sobie wyznaczyliśmy - komentuje dla serwisu portalspożywczy.pl umowy zawarte przez Wilbo na początku 2014 r. Bożena Serzycka, prezes firmy.

REKLAMA

W styczniu bieżącego roku Wilbo zawarło umowę na sprzedaż konserw rybnych do pochodzącej z Kazachstanu spółki Orca Global. Wartość kontraktu - który ma obowiązywać do końca 2014 r., przy czym może zostać przedłużony w drodze dodatkowego porozumienia - wyniosła 0,5 mln euro.

Oprócz tego w styczniu Wilbo zawarło również trzy nowe kontrakty handlowe z firmami pochodzącymi z Rosji. Pierwszy dotyczył zakupu mrożonego kawioru z dorsza oraz z ryb dorszowatych, a także wątróbki z dorsza od OOO Capitan. Druga umowa, z tą samą spółką, dotyczyła zakupu puszek celem wyprodukowania przez Wilbo produktów konserwowych z wykorzystaniem właśnie kawioru z dorsza oraz z ryb dorszowatych, a także wątróbki z dorsza. Obie umowy opiewają na na identyczną kwotę 2,5 mln euro. Trzecia umowa zawarta została z Captain Nemo LLC, któremu Wilbo za 5 mln euro sprzedawać będzie do końca 2018 r. produkty konserwowe w postaci wątróbki z dorsza premium oraz pasztetu z wątroby i ikry dorsza.

- Wspomniane kontrakty potwierdzają naszą, wcześniej zapowiadaną, ekspansję na rynek wschodni, w którym widzimy spory potencjał. Potwierdzam jednak, iż mimo wielkich możliwości jest to rynek bardzo trudny, biorąc pod uwagę wymagania stawiane potencjalnym klientom. Po podpisaniu kontraktów zauważyliśmy większe zainteresowanie spółką klientów rynku wschodniego, co mam nadzieję zaowocuje kolejnymi kontraktami - mówi Serzycka.

Czy nowe kontrakty oznaczają, że strategią Wilbo będzie przede wszystkim umacnianie udziału eksportu w całkowitej sprzedaży? - Działania Wilbo skupione będą na wzroście sprzedaży w ogóle. Trudna sytuacja spółki w ciągu ostatnich dwóch lat spowodowała, że spółka w sposób znaczący utraciła rynek, co widać wyraźnie w publikowanych przez nią raportach i osiąganych przez nią przychodach. Obserwując tendencje oraz koniunkturę, myślę, że eksport może stanowić silną podstawę we wzroście naszych przychodów ze sprzedaży. Jednak podchodzę do tego z rozwagą, mając na uwadze kryzys, który dotknął również naszych odbiorców z Europy - ocenia Serzycka.

Wilbo na rynku działa od 1987 roku. Najważniejsze marki w portfolio spółki to Neptun i Taaka Ryba.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

WLBWILBO SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH