REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Produkty rybne o zmniejszonej gramaturze zyskują popularność

  • Autor: RW, portalspozywczy.pl
  • Data: 09-03-2015, 11:11
Produkty rybne o zmniejszonej gramaturze zyskują popularność
Fot. zelaznastudio.pl

- Na rynku dostrzegamy tendencję do oferowania produktów o zmniejszonej gramaturze. W przypadku niektórych sieci handlowych opakowania są mniejsze nawet o 20 dag - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Kazimierz Kustra, prezes Seko.

REKLAMA

Zdaniem Kazimierz Kustra głównym powodem zmniejszania gramatury produktów rybnych jest ich wysoka cena. Potwierdzają to rozmowy prowadzone przez firmę z jej kontrahentami. Jak przyznaje prezes Seko ryby w Polsce ogólnie nie są tanie.

- Jest duża grupa konsumentów, których stać na kupowanie drogich ryb najwyższej jakości. Do nich także kierujemy naszą ofertę. Większość klientów stanowią jednak osoby mniej zasobne, które mają przeciętne zarobki. Branża musi zatem dostosować się do oczekiwań rynku - tłumaczy Kustra.

Opakowania szklane bez zmian

Kazimierz Kustra przewiduje, że rok 2015 nie przyniesie istotnych zmian w omawianym zakresie. Należy się spodziewać dalszego zmniejszania gramatury produktów w opakowaniach plastikowych. Jednocześnie odmienna sytuacja będzie miała miejsce w przypadku opakowań szklanych.
- Mają inne przeznaczenie. Przykładowo płat śledziowy ze względu na swoją wielkość musi być pakowany do dużych słoików - zauważa prezes Seko.

Eksport coraz ważniejszy

Seko nie dysponuje jeszcze ostatecznymi danymi za rok 2014, jednak można już powiedzieć, że struktura sprzedaży może ulec pewnym przeobrażeniom. Sieci handlowe oraz sprzedaż hurtowa stanowią w przypadku firmy taki sam odsetek, tj. od 35 do 37 proc. całości sprzedaży. Istotną gałąź tworzy eksport - aż 14 - 15 proc. sprzedaży kierowana jest na rynki zagraniczne. Około 3 proc. stanowi dystrybucja bezpośrednia prowadzona lokalnie w Trójmieście w odległości do 50 km.

Warto zaznaczyć, że tylko w pierwszym półroczu ubiegłego roku przychody z eksportu Seko wzrosły o 7,8 proc. względem pierwszego półrocza 2013 r. Wyniosły 6,987 mln zł wobec 6,483 mln zł roku wcześniejszego. Pełne dane za 2014 roku będą znane pod koniec marca.

 

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

SEKSeko SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH