Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rośnie liczba podmiotów z certyfikatem MSC

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 24-10-2016, 12:52
Rośnie liczba podmiotów z certyfikatem MSC
Fot. Shutterstock

Najnowszy Raport Roczny 2015-16 „Od odpowiedzialnych rybaków do smakoszy ryb i owoców morza” organizacji pozarządowej MSC (Marine Stewardship Council) pokazuje wzrost liczby rybołówstw i firm w łańcuchu dostaw z certyfikatem MSC. Tegoroczny Raport prezentuje również zaangażowanie organizacji i osób, które są motorami pozytywnych zmian w długiej drodze od morza do naszych talerzy.

Wolumen połowów z certyfikatem MSC wzrósł o 6 proc. od roku 2014-15. Obecnie w 97 krajach sprzedawanych jest ponad 20 tysięcy produktów z logo MSC, z czego ponad 1300 produkowanych jest w Polsce. Pochodzenie każdego z nich można prześledzić wstecz aż do rybołówstw, które spełniają światowej klasy standardy MSC dla zrównoważonego rybołówstwa. To aż 19 proc. wzrost w porównaniu z poziomem w marcu 2015 r. Produkty te powstają w 3 334 firmach (16 proc. wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem) w aż 82 krajach świata. 88 z tych firm to producenci z Polski, a Polscy konsumenci mogą wybierać certyfikowane ryby i owoce spośród ponad 350 produktów z niebieskim certyfikatem MSC.

- Wzrost liczby firm w łańcuchu dostaw MSC i produktów z logo MSC jest dowodem, że popyt na identyfikowalne, certyfikowane ryby i owoce morza rośnie – mówi Rupert Howes, CEO MSC.

– Coraz więcej sprzedawców i marek wybiera MSC, by zadeklarować swoje poparcie dla zrównoważonego rozwoju mórz i oceanów. To uruchomia reakcję łańcuchową – od morza do talerza. Od certyfikowanych rybaków do konsumentów ryb i owoców morza – każde ogniwo w istotny sposób przyczynia się do zapewnienia tętniących życiem mórz i oceanów dla nas i przyszłych pokoleń - dodaje. 

Rosnący rynek

Raport MSC prezentuje również niektóre z zobowiązań podjętych przez wiodących sprzedawców na świecie takich jak np. poszerzenie oferty produktów z logo MSC przez niemieckiego Lidl, czy inicjatywy Sainsbury’s, Carrefour, Migros, Coles czy Aeon. O sukcesie MSC na polskim rynku ryb i owoców morza, wskazują natomiast niezwykle udane kampanie realizowane w Polsce z sieciami handlowymi Alma, Carrefour, IKEA, Kaufland oraz markami FRoSTA, Contimax i Lisner – wspomniane w Raporcie: kampania „Z morza na talerz” oraz dwukrotnie nagrodzona kampania „Świąteczny śledzik ze znakiem MSC”. Te inicjatywy są niezwykle ważne, bo jak wynika z przeprowadzonego przez MSC w 2016 roku badania konsumentów, zrównoważone podejście stanowi ważny bodziec decyzji zakupowych, a konsumenci są gotowi do zmiany swoich zwyczajów zakupowych, by chronić morza i oceany.

- MSC zapewnia mechanizm, który pobudza do działania zróżnicowaną społeczność, dzięki której dokonuje się prawdziwa i trwała zmiana w ekosystemach morskich. Dziękuję naszym partnerom, których oddanie przyczynia się do zapewnienia zdrowych mórz i oceanów - dziś i dla przyszłych pokoleń – podkreśla Howes.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH