REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rośnie liczba podmiotów z certyfikatem MSC

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 24-10-2016, 12:52
Rośnie liczba podmiotów z certyfikatem MSC
Fot. Shutterstock

Najnowszy Raport Roczny 2015-16 „Od odpowiedzialnych rybaków do smakoszy ryb i owoców morza” organizacji pozarządowej MSC (Marine Stewardship Council) pokazuje wzrost liczby rybołówstw i firm w łańcuchu dostaw z certyfikatem MSC. Tegoroczny Raport prezentuje również zaangażowanie organizacji i osób, które są motorami pozytywnych zmian w długiej drodze od morza do naszych talerzy.

REKLAMA

Wolumen połowów z certyfikatem MSC wzrósł o 6 proc. od roku 2014-15. Obecnie w 97 krajach sprzedawanych jest ponad 20 tysięcy produktów z logo MSC, z czego ponad 1300 produkowanych jest w Polsce. Pochodzenie każdego z nich można prześledzić wstecz aż do rybołówstw, które spełniają światowej klasy standardy MSC dla zrównoważonego rybołówstwa. To aż 19 proc. wzrost w porównaniu z poziomem w marcu 2015 r. Produkty te powstają w 3 334 firmach (16 proc. wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem) w aż 82 krajach świata. 88 z tych firm to producenci z Polski, a Polscy konsumenci mogą wybierać certyfikowane ryby i owoce spośród ponad 350 produktów z niebieskim certyfikatem MSC.

- Wzrost liczby firm w łańcuchu dostaw MSC i produktów z logo MSC jest dowodem, że popyt na identyfikowalne, certyfikowane ryby i owoce morza rośnie – mówi Rupert Howes, CEO MSC.

– Coraz więcej sprzedawców i marek wybiera MSC, by zadeklarować swoje poparcie dla zrównoważonego rozwoju mórz i oceanów. To uruchomia reakcję łańcuchową – od morza do talerza. Od certyfikowanych rybaków do konsumentów ryb i owoców morza – każde ogniwo w istotny sposób przyczynia się do zapewnienia tętniących życiem mórz i oceanów dla nas i przyszłych pokoleń - dodaje. 

Rosnący rynek

Raport MSC prezentuje również niektóre z zobowiązań podjętych przez wiodących sprzedawców na świecie takich jak np. poszerzenie oferty produktów z logo MSC przez niemieckiego Lidl, czy inicjatywy Sainsbury’s, Carrefour, Migros, Coles czy Aeon. O sukcesie MSC na polskim rynku ryb i owoców morza, wskazują natomiast niezwykle udane kampanie realizowane w Polsce z sieciami handlowymi Alma, Carrefour, IKEA, Kaufland oraz markami FRoSTA, Contimax i Lisner – wspomniane w Raporcie: kampania „Z morza na talerz” oraz dwukrotnie nagrodzona kampania „Świąteczny śledzik ze znakiem MSC”. Te inicjatywy są niezwykle ważne, bo jak wynika z przeprowadzonego przez MSC w 2016 roku badania konsumentów, zrównoważone podejście stanowi ważny bodziec decyzji zakupowych, a konsumenci są gotowi do zmiany swoich zwyczajów zakupowych, by chronić morza i oceany.

- MSC zapewnia mechanizm, który pobudza do działania zróżnicowaną społeczność, dzięki której dokonuje się prawdziwa i trwała zmiana w ekosystemach morskich. Dziękuję naszym partnerom, których oddanie przyczynia się do zapewnienia zdrowych mórz i oceanów - dziś i dla przyszłych pokoleń – podkreśla Howes.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH