Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rośnie znaczenie Polski w strategii Frosta AG

  • Autor: AT, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-10-2017, 11:34
Rośnie znaczenie Polski w strategii Frosta AG

- Najnowsza inwestycja o wartości 65 mln zł pokazuje, jak istotne znaczenie ma Polska w strategii Grupy Frosta AG. Co więcej, mamy możliwość dalszej rozbudowy zakładu w Bydgoszczy, który jest jedną z czterech fabryk w Grupie Frosta AG i jedyną zlokalizowaną poza Niemcami - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Paweł Wojciechowski, dyrektor handlowy Frosty na Polskę i Europę Centralną.

Paweł Wojciechowski podkreśla, że moce produkcyjne, które są i będą rozwijane w Bydgoszczy, w oczywisty sposób będą miały przełożenie na wzrost całkowitej produkcji Frosta AG.

- Mamy możliwość dalszej rozbudowy zakładu w Bydgoszczy, który jest jedną z czterech fabryk w Grupie Frosta AG. Pozostałe trzy zakłady znajdują się w Niemczech. Kolejny element, o którym warto wspomnieć, to najświeższa decyzja zarządu o uruchomieniu centrum usług wspólnych Frosta AG w Bydgoszczy - dodaje.

Frosta prezentuje nową linię produkcyjną i zapowiada kolejne inwestycje w Bydgoszczy

Frosta AG stawia na rozwój organiczny, ale nie tylko. W I półroczu 2017 roku zarząd Grupy podjął decyzję o zakupie od Nestle włoskiej marki „Valle degli Orti”.

- To bardzo silny brand warzywny we Włoszech. Transakcja jest dowodem na to, że rozglądamy się jako potencjalny inwestor i nie wykluczamy kolejnych akwizycji, aczkolwiek obecnie stawiamy na wykorzystanie naszych aktualnych mocy produkcyjnych i wzmacniania naszej pozycji na istniejących rynkach - mówi Wojciechowski.

Dyrektor Frosty dodaje, że w ramach Grupy Frosta AG następuje specjalizacja poszczególnych zakładów produkcyjnych.

- Żyjemy w coraz bardziej zglobalizowanym świecie, jesteśmy członkiem Unii Europejskiej. Funkcjonujące w ramach UE swobody przepływu pozwalają firmom takim jak Frosta dokonywać specjalizacji produkcji i zarządzania biznesem. W ramach koncernu zaczynamy coraz bardziej specjalizować poszczególne fabryki. Każda z nich nastawia się na wytwarzanie określonych kategorii produktów. Fabryka z Bydgoszczy koncentruje się na produktach rybnych. To, co produkujemy w Bydgoszczy, sprzedajemy nie tylko na potrzeby rynku polskiego czy niemieckiego, ale do większości krajów europejskich: Włochy, Francja, Bałkany, kraje bałtyckie. Analogicznie linia dań gotowych w Niemczech zaopatruje nasze rynki europejskie, w tym Polskę. Pozostałe dwie fabryki w Niemczech nastawione są głównie na warzywa - uzupełnia Wojciechowski.

Pełna treść rozmowy z Paweł Wojciechowskim ukaże się w listopadowym numerze magazynu "Rynek Spożywczy".

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH