Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Seko: Branża rybna ma się w Polsce całkiem nieźle

  • Autor: informacja prasowa
  • Data: 31-07-2018, 14:43
Seko: Branża rybna ma się w Polsce całkiem nieźle
Kazimierz Kustra, prezes Seko, fot. mat pras.

- Branża rybna ma się w Polsce całkiem nieźle. Połów i produkcja sukcesywnie wzrastają, co stanowi dobre perspektywy dla rozwoju eksportu na europejskie rynki. – Konsumenci szukają oferty łączącej w sobie tradycję i nowoczesne kulinarne trendy, dlatego warto postawić na rozbudowaną ofertę – mówi Kazimierz Kustra, prezes Seko S.A.

„Rynek Rolny – lipiec/sierpień 2018 r.” informuje, że w pierwszych 4. miesiącach 2018 roku połów ryb na Bałtyku wzrósł o 17,1 proc. w stosunku do tego samego okresu w roku poprzednim. O prawie 10 proc. wzrosła także produkcja ryb, w tym o 13 proc. – świeżych i chłodzonych filetów, a o 8 proc. – wyrób konserw.

– To bardzo pozytywna tendencja, która z pewnością będzie miała przełożenie na zwiększony eksport zagraniczny. Unia Europejska, a zwłaszcza nasi niemieccy sąsiedzi, do których trafia ponad 50% polskiego eksportu, bardzo cenią nasze ryby i chętnie po nie sięgają – komentuje Kazimierz Kustra. 

Analiza Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej podaje, że w  2017 r. spożycie ryb morskich wśród Polaków spadło o prawie 8 proc., ale już spożycie słodkowodnych odmian wzrosło – o 6,7 proc., czyli do ok. 2,5 kg surowca na osobę. Mimo zmian naszych kulinarnych upodobań w tym zakresie nieustająco najczęściej konsumowanymi rybami wśród mieszkańców Polski wciąż są śledzie.

– To ulubiona ryba Polaków, m.in. dlatego że jest mocno zakorzeniona w tradycjach świątecznych. Pojawia się podczas różnych towarzyskich spotkań, np. urodzin, imienin, imprez w gronie przyjaciół. Sięgamy po nią także na co dzień. W tym przypadku coraz częściej staramy się eksperymentować i wybieramy śledzie w zróżnicowanym, mniej oczywistym wydaniu, np. z dodatkiem żurawiny, brzoskwini, z kolorowym pieprzem czy sweet chilli. Ta bogata oferta jest jedną z przyczyn, dlaczego spożywamy ich najwięcej ze wszystkich gatunków. Dla przedsiębiorców to także znak, mówiący o tym, że warto rozwijać swój śledziowy asortyment – mówi prezes Kustra.

Polacy nadal jednak jedzą zbyt mało ryb. Jedną z przyczyn jest fakt, że świadomość konsumencka w odniesieniu do jakości posiłków rośnie. Coraz częściej szukają produktów pozbawionych nie tylko konserwantów, wzmacniaczy smaków i substancji słodzących, ale też zaskakujących, podążających za modami kulinarnymi. A obecnie lubimy jeść lekko, zdrowo, chcemy eksperymentować, łączyć na talerzu tradycję z nowoczesnością.

– Przedsiębiorcy muszą się z tym liczyć i uwzględniać te oczekiwania w swojej ofercie. Biorąc pod uwagę te uwarunkowania warto postawić na szeroki wachlarz produktów i rozwój bardzo urozmaiconych propozycji, np. obok past sprzedawać przetwory w sosach i zalewach, sałatki według polskich receptur i tych z najdalszych zakątków świata i dań gotowych. Nasza firma rozwija też np. linię innowacyjnych potraw bogatych w wartości odżywcze, dla wszystkich, którzy chcą żyć zdrowo i aktywnie. To ryby z piekarnika, z kaszą i w galarecie zgodne z bardzo popularną tendencją fit. Tak rozbudowany asortyment pozwala przywiązać do siebie klienta i sprawić, że będzie do nas wracał przy różnych okazjach – wyjaśnia Kustra.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

SEKSeko SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.