REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Seko podsumowuje 2016: Rekordowa wartość sprzedaży i mniejszy zysk

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-03-2017, 14:59
Seko podsumowuje 2016: Rekordowa wartość sprzedaży i mniejszy zysk
fot. mat. pras.

Przychody ze sprzedaży Seko w 2016 roku przekroczyły 152 mln zł i były wyższe ponad 7 proc. niż w 2015 r. Zysk netto wyniósł blisko 4,5 mln zł i był nieco ponad 10 proc. niższy niż
w roku poprzednim. Jak informuje spółka, spadek zysku netto i pogorszenie rentowności to przede wszystkim efekt niestabilnej sytuacji na rynku surowca rybnego i wzrostu cen ryb.

REKLAMA

Wartość przychodów ze sprzedaży Seko za 2016 rok to 152 mln zł wobec 141 mln zł w 2015 roku.

Sprzedaż w ujęciu ilościowym zwiększyła się o 5,6 proc., zaś przychody ze sprzedaży ogółem zwiększyły
się o 7,7 proc., zaś przychody ze sprzedaży produktów – o 10,3 proc. W 2016 r. sprzedaż wyrobów spółki zwiększyła się również w ujęciu ilościowym i przekroczyła poziom 14,8 tys. ton wobec 14,1 tys. ton w roku 2015.

Przychody ze sprzedaży na krajowym rynku wyniosły w 2016 r. 136 786 tys. zł, co stanowiło 89,9 proc. całkowitych przychodów ze sprzedaży. W porównaniu do roku 2015 nastąpił wzrost tych przychodów o ponad 8 proc. Nieznacznie zwiększył się również udział przychodów ze sprzedaży krajowej w przychodach ze sprzedaży ogółem. Przychody ze sprzedaży zagranicznej w 2016 r. wzrosły o blisko 2 proc.  w stosunku do poprzedniego roku i osiągnęły poziom 15 441 tys. zł. Jednocześnie udział sprzedaży zagranicznej w sprzedaży ogółem zmalał z 10,7 proc. w 2015 r. do 10,1 proc. w 2016 roku.

Największą grupą klientów Seko pod względem realizowanych obrotów były w 2016 r. (podobnie jak
w roku poprzednim) krajowe sieci handlowe (hipermarkety, supermarkety, sklepy dyskontowe, sieci
sklepów małopowierzchniowych). Spółka sprzedaje produkty pod marką Seko do większości sieci
handlowych działających na terenie Polski, m.in.: Tesco, Makro Cash and Carry, Kaufland, Carrefour,
Auchan, Mila, Polomarket. Poza tym Spółka dostarcza do niektórych sieci sklepów wyroby
sprzedawane pod markami własnymi tych sieci (Biedronka, Kaufland, Auchan oraz Lidl).

Przychody ze sprzedaży do sieci handlowych stanowiły w 2016 r. niespełna 46 proc. całkowitych
przychodów ze sprzedaży krajowej. W porównaniu do poprzedniego roku zwiększyły się o ponad 7 proc.

Drugą, pod względem wartości obrotów, grupą odbiorców Spółki byli odbiorcy hurtowi zaopatrujący
następnie mniejsze sklepy, a często również mniejsze sieci handlowe. Przychody ze sprzedaży do tej
grupy odbiorców wzrosły w 2016 r. o ponad 17 proc. w stosunku do roku poprzedniego i osiągnęły
wartość 59 138 tys. zł. W dużym stopniu było to związane ze wzmocnieniem zespołu sprzedażowego
obsługującego ten kanał dystrybucji.

Najmniejszy udział w przychodach ze sprzedaży spółki miała sprzedaż bezpośrednia do placówek
detalicznych (w tym sprzedaż we własnych sklepach firmowych), która w 2016 r. stanowiła 3,7 proc. przychodów ze sprzedaży krajowej.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

SEKSeko SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH