REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Seko stawia na eksport

  • Autor: RW, portalspozywczy.pl
  • Data: 04-03-2015, 11:47
Seko stawia na eksport
Zakład przetwórczy należący do Seko (Fot. Seko)

- Eksport stanowi około 15 proc. całości sprzedaży, jednak dążymy do tego, aby wzrósł do 20 proc. Dzięki temu nie będziemy narażeni na koszty związane z wahaniem kursu walut – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Kazimierz Kustra, prezes Seko.

REKLAMA

Eksport jest istotny dla rozwoju rybnego potentata Seko. Potwierdza to udział sprzedaży na rynki zagraniczne w strukturze sprzedaży firmy ogółem. Kazmierz Kustra przyznaje, że kierowane przez niego przedsiębiorstwo zmierza w kierunku dalszego wzmacniania eksportu, który jest motorem postępu oraz ważnym kierunkiem rozwoju.

-Nasi technolodzy wyjeżdżają do innych państw, do naszej firmy przyjeżdżają zagraniczni specjaliści. Będziemy brali udział w największych w Europie targach marki własnej, które odbywają się w Amsterdamie. Mamy nadzieję, że nasza strategia przyniesie zamierzone rezultaty - zaznacza szef Seko.

Obecnie Seko sprzedaje swoje produkty do wielu państw, jednak wśród największych odbiorców znajdują się Niemcy, Francja, Czechy, Słowacja oraz Anglia. Eksport do trzech głównych partnerów stanowi około 7 - 8 proc. całości sprzedaży firmy. Na tym tle szczególne miejsce zajmuje rynek niemiecki. - W Niemczech spożywa się średnio 25 kg ryb na jednego mieszkańca, czyli dwukrotnie więcej niż w Polsce. Z tego powodu właśnie ten kraj stanowi naturalny kierunek naszego eksportu, czemu sprzyja stosunkowo niewielka odległość. Dodatkowo przeciętne wynagrodzenie Niemca jest znacznie wyższe niż Polaka - wyjaśnia.

Jak podkreśla prezes Kustra, Seko posiada uprawnienia na eksport do niemal wszystkich krajów świata, tym samym nie ma barier formalnych hamujących planowany rozwój eksportu. Wiele w tym względzie zależy jednak od ekonomiki poszczególnych projektów.

Największym zainteresowaniem konsumentów zagranicznych cieszą się przede wszystkim produkty przetworzone. We Francji popularne są rolmopsy z dodatkiem niewielkiej ilości wina oraz filety śledziowe w sosie śmietanowym. Natomiast w Niemczech gusta konsumentów są zbliżone do polskich. - Dużo sprzedajemy ryb w śmietanie i szprota w oleju. Generalnie za naszą zachodnią granicą zainteresowaniem cieszą się te produkty, które chętnie są kupowane także na rynku krajowym - mówi prezes Kustra.

W firmie działa specjalnie powołany zespół, który pracuje nad otwarciem dla Seko kolejnych rynków zagranicznych. - Bardzo korzystny byłby eksport na Wschód. Liczymy, że uda się to osiągnąć, jednak nie w najbliższym czasie - przyznaje.

Sytuacja na wschodzie Europy, związana m.in. z rosyjskim embargo, nie odbiła się na wynikach sprzedaży Seko. - Dotychczas nie eksportowaliśmy do Rosji ani na Ukrainę. Sprzedajemy natomiast na Litwę. Eksport do tego kraju nie jest zbyt wysoki i od dłuższego czasu utrzymuje się na podobnym poziomie. Mogę jednak powiedzieć, że Litwinom smakują nasze produkty - konkluduje Kazimierz Kustra.

 

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

SEKSeko SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • to B Y Ł A .....FIRMA 09-04-2015, 23:09:
P.Kazimierzu tylko eksport - progresywny !
Po tych typach personalnych , które Pan zezwolił to tylko eksport !

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH