REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Seko wciąż ma olbrzymi potencjał do dalszego rozwoju

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-03-2015, 11:34
Seko wciąż ma olbrzymi potencjał do dalszego rozwoju

- Spółka posiada ogromny potencjał dalszego rozwoju, zaś aktualna sytuacja finansowa jest dobrą bazą do intensywnych działań, których celem jest długoterminowy wzrost wartości spółki dla akcjonariuszy. Jestem spokojny o rozwój naszej spółki w nadchodzących latach - tłumaczy w liście do akcjonariuszy Seko Kazimierz Kustra, prezes spółki.

REKLAMA

Jak zauważa Kustra, w 2014 roku przychody ze sprzedaży Seko po raz pierwszy w naszej historii przekroczyły poziom 130 mln zł, zaś zysk netto był tylko nieznacznie niższy, niż w poprzednim, rekordowym pod tym względem roku obrotowym.

- W minionym roku obrotowym kontynuowaliśmy działania, których celem było umocnienie pozycji spółki na polskim rynku. Rynek ten charakteryzuje się coraz większym znaczeniem sieci handlowych oraz rosnącym udziałem produktów sprzedawanych pod markami własnymi odbiorców. Jesteśmy spółką, która nieustannie dostosowuje się do zmieniającego się otoczenia i wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów w tym zakresie, ponieważ mamy świadomość, że szansę na rozwój i poprawę wyników mają wyłącznie producenci potrafiący elastycznie reagować na potrzeby rynku - zapewnia prezes Seko.

Jak dodaje Kustra, firma nie zapomina w międzyczasie o swojej własnej marce. Z myślą o tym w ostatnich latach poszerzyła asortyment dostępnych produktów pod brandem Seko. Aktualnie pod własnym brandem Seko sprzedaje około 130 różnych wyrobów. Łącznie w ofercie spółki znajduje się około 170 różnych pozycji asortymentowych. Główną grupą asortymentową w strukturze przychodów ze sprzedaży spółki w 2014 r. pozostawały marynaty rybne.

- W samym 2014 r. wprowadziliśmy na rynek szereg nowych produktów. Ponadto dokonaliśmy zmiany systemu identyfikacji wizualnej naszej firmy i wprowadziliśmy nowe logo, które wpisuje się w trendy współczesnego designu i oddaje wiodące wartości naszej spółki (...). W minionym roku prowadziliśmy również akcje promocyjne, których celem było zwiększanie rozpoznawalności marki Seko wśród klientow indywidualnych - napisał Kustra w liście do akcjonariuszy spółki.

Seko w 2014 r. po raz kolejny zwiększyło przychody ze sprzedaży na rynkach zagranicznych. W 2014 r. udział przychodów ze sprzedaży zagranicznej w całkowitych przychodach ze sprzedaży przekroczył 11 proc., podczas gdy kilka lat temu wynosił około 5 proc. Wzrost sprzedaży poza granicami Polski jest jednym z priorytetów w strategii Seko również na rok 2015. Oprócz tego rybna spółka zamierza w biezacym roku koncentrować się na rozwoju nowych grup produktowych, takich jak konserwy i mrożonki.

Największymi zagranicznymi rynkami zbytu dla produktów spółki były w 2014 r. Czechy, Niemcy, Francja, Słowacja i Wielka Brytania. Na uwagę zasługuje wzrost sprzedaży na rynku niemieckim. Przychody ze sprzedaży do tego kraju zwiększyły się w 2014 r. o ponad 40 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Przychody netto ze sprzedaży Seko w 2014 r. wyniosły ok. 130,3 mln zł, wzrastając w porównaniu z ubiegłym rokiem o 2,1 proc. Zysk na sprzedaży wyniósł niecałe 5,5 mln zł wobec 6,4 mln zł przed rokiem. Nieco zmniejszył się także zysk netto spółki, który w 2014 r. kształtował się na poziomie 4,59 mln zł (przed rokiem 5,27 mln zł).

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

SEKSeko SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH