Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Seko z rekordowymi przychodami i dwukrotnym wzrostem zysku w 2017 roku

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 25-03-2018, 13:40
Seko z rekordowymi przychodami i dwukrotnym wzrostem zysku w 2017 roku
Kazimierz Kustra, prezes Seko, fot. mat. pras.

Przychody ze sprzedaży Seko w 2017 roku wyniosły 184,7 mln zł wobec 152,2 mln zł w 2016 r., co oznacza wzrost o ponad 21 proc. Zysk netto w 2017 r. wyniósł 9 mln zł wobec 4,5 mln zł w 2016 r.

Prezes Seko, Kazimierz Kustra, ocenił wyniki spółki za 2017 rok jako bardzo satysfakcjonujące.

- Przychody ze sprzedaży osiągnęły najwyższy poziom w historii naszej spółki i przekroczyły 180 mln zł. W stosunku do poprzedniego roku zwiększyły się o ponad 21 proc. Zysk netto w minionym roku był dwukrotnie wyższy niż w roku 2016, co również jest rekordowym wynikiem w historii Seko SA. Wyraźna poprawa wyników finansowych to przede wszystkim efekt wytężonej pracy całej załogi naszej spółki. Przyczyniła się do tego również korzystna sytuacja na rynku surowcowym i walutowym, a także bardzo dobra kondycja całej polskiej gospodarki. Wyniki finansowe Seko za 2017 r. potwierdzają silną pozycję spółki na rynku, a także bardzo dobre perspektywy jej rozwoju - dodał.

W 2017 r. w największym stopniu zwiększyły się przychody Seko ze sprzedaży produktów, które
wzrosły o ponad 32 mln zł (tj. 23,3%). Nieznacznie obniżyły się z kolei przychody ze sprzedaży towarów (z wyłączeniem paliw), na które składały się wyroby rybne wyprodukowane przez innych producentów oferowane pod marką Seko, jak również markami tych producentów, a także przychody ze sprzedaży materiałów. 

Najważniejszym rynkiem zbytu dla Spółki od początku jej działalności, pozostaje Polska. Przychody ze sprzedaży na krajowym rynku wyniosły w 2017 r. 169,3 mln zł, co stanowiło 91,7% całkowitych przychodów ze sprzedaży. W porównaniu do roku 2016 nastąpił wzrost tych przychodów o ponad 23%. Przychody ze sprzedaży zagranicznej w 2017 r. obniżyły się o 0,3% w stosunku do poprzedniego roku i miały wartość 15,4 mln zł. Sprzedaż w ujęciu ilościowym zwiększyła się o 21 proc. i przekroczyła poziom 18 tys. ton.

Największymi zagranicznymi rynkami zbytu dla Spółki w 2017 r. były Niemcy i Czechy. Łączne przychody ze sprzedaży na te dwa rynki stanowiły ponad 66% przychodów ze sprzedaży zagranicznej. Kolejnymi, pod względem wielkości przychodów ze sprzedaży, zagranicznymi rynkami Spółki były Francja, Słowacja i Wielka Brytania. Produkty Spółki są również dostępne m.in. na Węgrzech, we Włoszech, w Irlandii, w Hiszpanii, czy w Bułgarii.

Największą grupą klientów Spółki, pod względem realizowanych obrotów, były w 2017 r. (podobnie jak w roku poprzednim) krajowe sieci handlowe (hipermarkety, supermarkety, sklepy dyskontowe, sieci sklepów małopowierzchniowych). Spółka sprzedaje produkty pod marką „SEKO” do większości sieci handlowych działających na terenie Polski, m.in.: Makro, Kaufland, Carrefour, Auchan, Polomarket, Simply Market, Biedronka, Lidl.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

SEKSeko SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Krzychu 26-03-2018, 22:22:
Brawo Bunge! Zrobiliśmy wynik SEKO!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH