Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Seko z większymi przychodami ale niższym zyskiem

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-11-2015, 14:07
Seko z większymi przychodami ale niższym zyskiem
Zakład przetwórczy należący do Seko (Fot. Seko)

W okresie I-III kwartał 2015 roku Seko osiągnęło przychody ze sprzedaży na poziomie niespełna 94 mln zł, co stanowi wzrost o 6,8 proc. w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim. Przychody ze sprzedaży produktów wzrosły o 13,1 proc. do 82,7 mln zł. O 34,3 proc. spadły przychody ze sprzedaży towarów i materiałów.

W trzecim kwartale bieżącego roku spółka zwiększyła przychody ze sprzedaży do 32,3 mln zł. Przychody ze sprzedaży produktów wzrosły o 16,8 proc. i wyniosły 28,3 mln zł. Znacząco, bo aż o 23,9 proc., do poziomu nieco ponad 4 mln zł spadły przychody ze sprzedaży towarów i materiałów.

- Wzrost przychodów ze sprzedaży produktów w zarówno w samym III kwartale 2015 r., jak również w okresie I-III kwartał 2015 r. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, wynikał z wprowadzenia do oferty Spółki nowych produktów, a także intensywnych działań handlowych. Z kolei spadek przychodów ze sprzedaży towarów i materiałów wynikał z mniejszego obrotu na stacji paliw, co było efektem wzrostu konkurencji w okolicach stacji paliw prowadzonej przez Spółkę – poinformowano.

Zysk wypracowany przez spółkę okazał się dużo niższy. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku Seko osiągnęło zysk operacyjny w wysokości 2,173 mln zł, co stanowi spadek aż o 45,1 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Zysk netto spadł o 44,4 proc. do 1,716 mln zł. Wskaźnik rentowności spółki wyniósł 1,8 proc., podczas porównywalnym okresie 2014 roku ukształtował się on na poziomie 3,5 proc.

Znaczący spadek zysku został także odnotowany w trzecim kwartale roku. Zysk z działalności operacyjnej okazał się niższy o 40,6 proc. i wyniósł 748 tys. zł. Zysk netto spadł o 41,8 proc. do 552 tys. zł.

W raporcie zauważono, że osiągnięcie niższego zysku netto wynikało głównie ze wzrostu kosztów produkcyjnych także wzrostu kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu.

- W III kwartale 2015 r. Spółka przeprowadziła korekty w swoje polityce handlowej, których efektem była poprawa osiąganej marży na sprzedaży, widoczna już w wynikach za miesiąc wrzesień. Ponadto, po przeanalizowaniu kosztów produkcji i sprzedaży oraz biorąc pod uwagę zmiany w otoczeniu rynkowym, Spółka dokonała z dniem 1 października 2015 r. zmian cennikach swoich wyrobów (…) wprowadzone zmiany powinny mieć korzystny wpływ na wyniki w finansowe w nadchodzących okresach – podkreślono.

Wśród głównych czynników, które miały niekorzystny wpływ na wynik finansowy Seko wymieniono wzrost kosztów produkcji, w szczególności surowców oraz wynagrodzeń wraz z narzutami - zarówno na skutek większego zatrudnienia, jak również wyższego poziomu wynagrodzeń w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Dodatkowo koszty sprzedaży oraz koszty ogólnego zarządu zwiększały się w omawianym okresie w szybszym tempie niż przychody ze sprzedaży.

- Podobnie jak w poprzednich okresach, wzrost tych kosztów był związany ze zintensyfikowaniem działań, których celem była poprawa pozycji rynkowej Spółki oraz zwiększenie przychodów ze sprzedaży – poinformowano w raporcie.

Spółka Seko zajmuje się przede wszystkim produkcją marynat rybnych, wyrobów rybnych na bazie śledzia solonego, sałatek i past rybnych, ryb smażonych w zalewach octowych i pomidorowych oraz innych rybnych wyrobów garmażeryjnych. W ofercie jest ponad 200 pozycji asortymentowych opartych głównie na bazie śledzia i makreli sprowadzanych z Islandii, Norwegii, Danii i Niemiec. Od 15 marca 2007 jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

SEKSeko SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH