Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Seko zwiększa przychody

  • Autor: portalspozywcz.pl
  • Data: 07-11-2014, 11:25
Seko zwiększa przychody
Kazimierz Kustra, prezes Seko SA

W III kwartale 2014 roku spółka Seko osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 29,57 mln zł. W porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku były one wyższe o 7,1 proc. Przychody ze sprzedaży produktów wzrosły o 3,9 proc. i wyniosły 24,24 mln zł, zaś przychody ze sprzedaży towarów i materiałów były wyższe o 24,6 proc. niż w analogicznym okresie ubiegłego roku kształtując się na poziomie 5,33 mln zł.

Zysk z działalności operacyjnej spółki w III kwartale 2014 roku wyniósł 1,26 mln zł i był niższy o 28,7 proc. niż w takim samym okresie ubiegłego roku. Z kolei zysk netto ukształtował się na poziomie 949 tys. zł (spadek o 29,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku).

W okresie I-III kwartał 2014 r. spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 88,01 mln zł. W porównaniu do trzech kwartałów 2013 r. były one wyższe o 3,9 proc. Przychody ze sprzedaży produktów wzrosły o 3,3 proc. i wyniosły 73,11 mln zł, zaś przychody ze sprzedaży towarów i materiałów były wyższe o 6,9 proc. niż w analogicznym okresie ubiegłego roku kształtując się na poziomie 14,89 mln zł.

- Wzrost przychodów ze sprzedaży w zarówno w samym III kwartale 2014 r., jak również w okresie I-III kwartał 2014 r. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, wynikał z wprowadzenia do oferty spółki nowych produktów, a także intensywnych działań handlowych - podała spółka Seko w raporcie.

W okresie trzech kwartałów 2014 r. spółka osiągnęła wyniki finansowe na zbliżonym poziomie jak w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zysk z działalności operacyjnej w tym okresie wyniósł 3,96 mln zł i był niższy o 2 proc. niż w takim samym okresie 2013 roku. Z kolei zysk netto ukształtował się na poziomie 3,08 mln zł (wzrost o 4,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku). Wskaźnik rentowności netto w okresie trzech kwartałów 2014 r. osiągnął wartość 3,5 proc., podczas gdy w tym samym okresie 2013 r. roku wyniósł 3,48 proc., zaś w całym 2013 r. - 4,1 proc.).

- Istotnym wydarzeniem, które miało miejsce w III kwartale 2014 r. była zmiana identyfikacji wizualnej firmy i wprowadzenie nowego logo. W III kwartale 2014 r. spółka prowadziła również działania, których celem było pozyskanie nowych klientów zarówna na rynku krajowym, jak również na rynkach zagranicznych - dodano w raporcie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

SEKSeko SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH