Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Seko zwiększyło dwucyfrowo wolumen sprzedaży

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 29-08-2014, 09:41
Seko zwiększyło dwucyfrowo wolumen sprzedaży
Kazimierz Kustra, prezes Seko

Rybna spółka Seko w pierwszym półroczu 2014 r. zwiększyła o 10,5 proc. sprzedaż swoich produktów (marynaty, wyroby garmażeryjne, sałatki rybne i jarzynowe, ryby solone, mrożonki, konserwy) w ujęciu ilościowym. Sprzedaż wyniosła 5,411 mln ton, w porównaniu z 4,895 mln ton w analogicznym okresie 2013 r. Wzrost sprzedaży był wynikiem poszerzenia oferty asortymentowej, a także pozyskania nowych odbiorców i większej sprzedaży dla dotychczasowych klientów.

W I półroczu 2014 r. przychody ze sprzedaży produktów i usług wyniosły 48,869 mln zł i stanowiły 83,6 proc. przychodów ze sprzedaży ogółem. W stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku zwiększyły się o 3 proc. Pozostałe 16,4 proc przychodów ze sprzedaży pochodziło ze sprzedaży towarów i materiałów.

Zasadniczą część przychodów ze sprzedaży towarów i materiałów w I półroczu 2014 r. stanowiły przychody osiągane przez spółkę na prowadzonej stacji paliw (paliwa płynne, drobne akcesoria samochodowe, przychody ze sklepiku i małej gastronomii, myjnia samochodowa). Przychody te w omawianym okresie nieznacznie wzrosły w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Pozostała część przychodów ze sprzedaży towarów i materiałów była efektem sprzedaży nie przetworzonego surowca rybnego, opakowań oraz przetworów rybnych innych producentów.

W I półroczu 2014 r. spółka osiągnęła zysk ze sprzedaży w wysokości 2,582 mln zł, co oznacza wzrost o 24 proc. w stosunku to tego samego okresu poprzedniego roku. Poprawa wyniku na tym poziomie działalności została osiągnięta dzięki wzrostowi przychodów ze sprzedaży (zarówno na rynku krajowym, jak i na rynkach zagranicznych) przy porównywalnym do poprzedniego okresu poziomie kosztów operacyjnych. 

Pozostała działalność operacyjna spółki w I półroczu 2014 r. przyniosła zysk w wysokości 118 tys. zł. Pozostałe przychody operacyjne w tym okresie obejmowały przede wszystkim dotacje (pozycja wynikała z księgowego rozliczenia dotacji otrzymanych w poprzednich okresach rozliczeniowych) oraz zysk ze zbycia niefinansowych aktywów trwałych. Pozostałe koszty operacyjne obejmowały aktualizację wartości aktywów niefinansowych (w tym odpisy aktualizujące wartość zapasów oraz należności z tytułu dostaw i usług) oraz inne koszty (przede wszystkim koszt likwidacji niepełnowartościowych wyrobów gotowych i półproduktów oraz utworzone rezerwy). 

Najważniejszym rynkiem zbytu produktów spółki w I półroczu 2014 r. był rynek krajowy. Przychody ze sprzedaży krajowej w omawianym okresie zwiększyły się o niespełna 2 proc. w stosunku do I półrocza 2013 r., a ich udział w przychodach ze sprzedaży ogółem obniżył się do poziomu 88 proc. (z 88,6 proc. w I półroczu ubiegłego roku). Główną przyczyną wzrostu przychodów ze sprzedaży były pozyskanie nowych odbiorców i zwiększone zamówienia od dotychczasowych klientów.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

SEKSeko SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH