Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Śledź to hit Wielkanocy

  • Autor: Okazjum.pl
  • Data: 16-04-2014, 13:44

Przed Wielkanocą rośnie wśród konsumentów świadomość cierpień zadawanych zwierzętom hodowlanym. Tak w każdym razie wynikałoby z analizy gazetek sklepowych, przeprowadzonej przez serwis Okazjum.pl. Markety nadspodziewanie często proponują na świąteczny stół jaja od kur z wolnego wybiegu. Choć królem gazetek w tym roku i tak został śledź - informuje Okazjum.pl.

O ile w ciągu roku mało który sklep zachęca do zakupu jaj z wolnego wybiegu, o tyle w przedświątecznym tygodniu 4 z przebadanych 9 sieci handlowych zaprezentowało właśnie tę wersję produktu. - Jaja, owszem, są, ale tylko w gazetkach Biedronki i Almy znalazły się na okładce. Widocznie nie są na tyle ważnym produktem, by je tam eksponować - zauważa Dawid Piaskowski z Okazjum.pl.
- Nic w gazetkach nie jest dziełem przypadku. Jeśli zaprezentowane są śledzie, to znaczy, że badania rynku dowiodły, że na nie właśnie konsumenci mogą mieć ochotę. Jeśli przed Wielkanocą jaja nie są na pierwszych stronach, to znaczy, że jest to towar zbyt oczywisty, by go prezentować - komentuje Dawid Piaskowski z Okazjum.pl.

Choć dla sieci handlowych przed Wielkanocą jaja są, owszem, ważne, to jednak ważniejszy jest śledź. Pojawiał się praktycznie w każdej przeanalizowanej przez Okazjum.pl gazetce. Na 10 sklepowych gazetek jego wizerunek obecny był w ośmiu, czasem - jak w sieci E.Leclerc - nawet w kilku wariantach. Dla porównania jaja były w siedmiu.

Na tytułowych stronach gazetek tylko Alma odpowiedziała na wyobrażenia Polaków o zawartości tradycyjnego polskiego stołu, przedstawiając też jaja i chrzan. Niektóre sklepy nawiązywały do świąt zachęcając „Spotkajmy się przy wielkanocnym stole!" (Biedronka), składając życzenia ustami małej dziewczynki z jajkami (Kaufland) lub ustami Pascala Brodnickiego, Pawła Małeckiego i Pawła Okrasy (Lidl) czy ozdabiając okładkę różowym zajączkiem (Tesco).
Niektóre sklepy bardzo luźno lub wcale nie nawiązują do najbliższych świąt. Auchan na pierwszej stronie prezentuje legginsy i śledzie, Tesco cukier, proszek do prania i masło Łaciate. W większości gazetek, jak w innych miesiącach królują mięso i wędliny.


Serwis Okazjum.pl przeanalizował zawartość gazetek sieci handlowych: Alma, Auchan, Biedronka, Carrefour, E.Leclerc, Kaufland, Lidl, MarcPol, Real, Stokrotka, Tesco obowiązujących w okresie analizy, tj. 14 i 15 kwietnia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH