Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sprzedaż Wilbo spadła o jedną czwartą. Mimo to spółka pozostaje na plusie

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 06-11-2014, 18:09
Sprzedaż Wilbo spadła o jedną czwartą. Mimo to spółka pozostaje na plusie
Bożena Serzycka, prezes Wilbo

W ostatnich dniach w Wilbo doszło do zawarcia układu w toczącym się postępowaniu upadłościowym, co było najważniejszym wydarzeniem minionego kwartału w spółce. Dzisiaj Wilbo zaprezentowało swoje wyniki. Firmie udało się utrzymać w trzecim kolejnym kwartale dodatni wynik finansowy, pomimo wyraźnego zmniejszenia przychodów ze sprzedaży (o niemal jedną czwartą).

29 października 2014 roku zgromadzenie wierzycieli Wilbo wyraziło zgodę na zawarcie układu w toczącym się od marca 2013 postępowaniu upadłościowym. - Pozytywny wynik głosowania zgromadzenia wierzycieli tylko potwierdził słuszność działań w zakresie optymalizacji funkcjonowania Wilbo - komentuje Bożena Serzycka, prezes Wilbo. Obecnie spółka oczekuje na formalne zatwierdzenie układu przez właściwy sąd. Data rozprawy została wyznaczona na 12 listopada 2014 r., to jest najbliższą środę.

- Uprawomocnienie się postanowienia sądu wpłynie na poprawę naszej wiarygodności i pozwoli na zawieranie kontraktów z dużymi sieciami obecnymi w krajach Unii Europejskiej, a także pozwoli na zwiększenie wolumenu produkcji - podkreśla Serzycka.

W trzecim kwartale 2014 roku Wilbo wypracowało przychody ze sprzedaży na poziomie 8,88 mln zł wobec 11,734 mln zł w analogicznym okresie rok wcześniej. - Uzyskane wyniki odbiegają od założonych poziomów sprzedaży. Wpływ na taką sytuację miała przedłużająca się procedura związaną z zatwierdzeniem układu przez wierzycieli, a w związku z tym niepewna sytuacja związana z dalszym funkcjonowaniem podmiotu na rynku - oceniła prezes Serzycka.

- Ostrożne podejście klientów do Wilbo nie pozwoliło na rozwój działalności handlowej w stopniu odzwierciedlającym nasze faktyczne możliwości - dodała Serzycka. Zarząd Wilbo spodziewa się stopniowej poprawy sytuacji w kolejnych okresach sprawozdawczych. Niższa sprzedaż przełożyła się na pozostałe wyniki, w tym zysk na sprzedaży, który w 3 kwartale br. wyniósł 97 tys. zł wobec 432 tys. zł w roku 2013.

W okresie trzech kwartałów br. Wilbo może się pochwalić wzrostem udziału w sprzedaży eksportowej w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego o 3 proc. W trzecim kw. Wilbo zanotowało również poprawę marżowości netto ze sprzedaży z poziomu -2,6 proc. na koniec września 2013 r. do 0,3 proc. na koniec września 2014 r.

Jak zapewniają przedstawiciele firmy, sukcesem zakończyła się rewitalizacja produktów mrożonych panierowanych oferowanych pod marką Dal Pesca, co zaowocowało sporym wzrostem sprzedaży tej marki w porównaniu z trzecim kwartałem roku ubiegłego. Z punktu widzenia trzech kwartałów okresu sprawozdawczego nastąpił wzrost sprzedaży produktów pod marką Dal Pesca o 46 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

WLBWILBO SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.