Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Suempol chce zdobyć pozycję lidera na rynku wędzonego łososia w Niemczech

  • Autor: Magda Brzózka;www.portalspozywczy.pl
  • Data: 18-09-2014, 19:49
Suempol chce zdobyć pozycję lidera na rynku wędzonego łososia w Niemczech
Monika Siecińska-Jaworowska, prezes firmy Suempol/ fot. Żelazna Studio

- W przeszłości rozważaliśmy wejście na rynek rosyjski, jednak nie zdecydowaliśmy się na ten krok. Nie chcieliśmy ryzykować uzależnienia od politycznej gry - mówiła podczas Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku Monika Siecińska-Jaworowska, prezes firmy Suempol.

Firma Suempol, która zajmuje się produkcją i dystrybucją łososia wędzonego, od początku swojej działalności postawiła na rozwój na rynkach Europy Zachodniej. - Zajmujemy się specyficznym produktem luksusowym, i celowo skupiliśmy się na budowie i rozwoju marki w zachodniej Europie, gdzie konsumpcja tego produktu tam jest znacząco większa niż w Polsce - mówiła podczas WKG 2014 w Białymstoku Monika Siecińska-Jaworowska, prezes Suempol.

Suempol działa dzisiaj na takich rynkach jak: Niemcy, Holandia, Włochy, Portugalia czy Hiszpania. Planuje rozwój również w Japonii i Stanach Zjednoczonych.

- Wejście na kluczowe europejskie rynki to była bardzo trudna i mozolna praca, która jednak dała satysfakcjonujące efekty. Dzisiaj jesteśmy w stanie normalnie prowadzić biznes, bez ryzyka związanego z embargiem. W przeszłości rozważaliśmy wejście na rynek rosyjski, jednak nie zdecydowaliśmy się na ten krok. Nie chcieliśmy ryzykować uzależnienia od politycznej gry. Budujemy firmę nie na parę lat, ale dla kilku pokoleń, dlatego zależało nam na zbudowaniu długoterminowej współpracy i rzetelnych relacji. Chcemy wyeliminować ryzyka, z jakimi mamy dzisiaj do czynienia w kontekście Rosji - podkreśla prezes Suempolu.

- Mamy aspiracje, żeby zdobyć pozycję lidera na rynku wędzonego łososia na rynku niemieckim. Moim zdaniem innowacyjna, polska firma, oferująca produkty odpowiednio wysokiej jakości, ma szansę zaistnieć na każdym światowym rynku - dodała Monika Siecińska-Jaworowska.

20 proc. swojej produkcji Suempol lokuje na rynku polskim, 80 proc. trafia na rynki Europy Zachodniej.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Ja - jarząbek 28-09-2014, 17:20:
Zeby suempol został liderem na rynku niemieckim na Ustke musiałaby spaść bomba atomowa

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH