Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Targ Rybny wraca do Warszawy

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 16-09-2016, 11:05
Targ Rybny wraca do Warszawy
Targ Rybny na Placu Powstańców Warszawy. Fot. Materiały prasowe

Po letniej przerwie, już 16 września Targ Rybny wraca na Plac Powstańców Warszawy, a wraz z nim startuje także program edukacyjny „Bohater miesiąca” przygotowany wraz z MSC - niezależną, międzynarodową organizacją pozarządową. Celem programu jest edukacja konsumentów o odpowiedzialnej konsumpcji ryb i owoców morza.

W ramach akcji, która potrwa aż do wiosny 2017 roku, goście Targu w każdym miesiącu od września do maja będą mogli dowiedzieć się więcej o rybach i owocach morza oraz o tym jak rozsądnie wybierać je na swój talerz. Bohaterami będą m.in. makrela, łosoś, śledź, dorsz, mule, krewetki.

Na gości czekać będą również warsztaty i atrakcje. Targ wraz z MSC przez cały sezon będzie popularyzował idee niebieskiego certyfikatu MSC, który gwarantuje, że produkty rybne i owoce morza pochodzą ze zrównoważonych połowów i kupowana przez nas ryba pochodzi ze stabilnych i dobrze zarządzanych łowisk. 

Jak podaje MSC blisko 90 proc. zasobów ryb w morzach i oceanach jest wyczerpanych, znacznie uszczuplonych lub nadmiernie eksploatowanych. Krytycznie niski stan populacji dziko żyjących ryb i owoców morza jest obecnie jednym  z największych wyzwań ekologicznych na świecie. 

Targ Rybny wystartował w listopadzie ubiegłego roku i stał się stałym miejscem wędrówek wielu warszawiaków. 

MSC (Marine Stewardship Council) jest niezależną, międzynarodową organizacją pozarządową. Wraz z naukowcami, rybakami oraz organizacjami ekologicznymi MSC opracowało standardy środowiskowe w zakresie zrównoważonego rybołówstwa, aby promować przyjazne środowisku praktyki rybackie wśród konsumentów i partnerów na całym świecie. Działania MSC obejmują wyróżnianie odpowiedzialnych praktyk rybackich certyfikatem MSC, certyfikację w łańcuchach dostaw, współpracę z partnerami biznesowymi oraz programy edukacyjne wpływające na decyzję zakupowe konsumentów na całym świecie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Konsument 22-09-2016, 13:19:
100% racji.
Dowodem niech będzie fakt , że jeżeli polski przetwórca kupi surowiec , który na każdym etapie ma znak MSC to on i tak nie może umieścić info na opakowaniu swojego produktu , że produkt posiada certyfikat MSC.
Najzwyczajniej w świecie musi zapłacić za stosowanie oznaczenia mimo tego , że na wszystkich wcześniejszych etapach takie oznaczenie jest.
Nabijanie kasy kolejnym cwaniaczkom.
  • Audyt 21-09-2016, 08:41:
Ryba z MSC różni się tylko tym ze płaci się haracz do organizacji (siedziba w Londynie). Ryba z tego samego łowiska bez opłacenia składki już jest nie taka - litości. A haracz musi zapłacić rybak, przetwórca i sklep. Nie wierzcie w te brednie - to fikcja podbijająca cenę.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH