Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tesco i Norweska Rada Ryb i Owoców Morza uruchamiają wspólny projekt w Polsce

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 16-05-2014, 13:50
Tesco i Norweska Rada Ryb i Owoców Morza uruchamiają wspólny projekt w Polsce
fot. materiały prasowe

Norweska Rada Ryb i Owoców Morza (NSC) rozpoczęła długofalowy wspólny projekt z siecią Tesco w Polsce. W 70 sklepach, na stoiskach ze świeżymi rybami stworzone zostały specjalne sekcje dedykowane rybom z Norwegii.

Wspólny projekt NSC i Tesco zakłada prowadzenie intensywnych działań promujących świeże ryby bezpośrednio w punktach sprzedaży. Projekt składa się z dwóch poziomów - stworzenia specjalnych sekcji dedykowanym rybom z Norwegii na stoiskach rybnych w Tesco oraz prowadzenia działań edukacyjno-promocyjnych.

- To pierwszy taki projekt nie tylko w Polsce, ale również w Europie. Oczywiście Norweska Rada Ryb i Owoców Morza współpracuje z sieciami handlowymi w całej Europie, ale po raz pierwszy udało nam się stworzyć tak komplementarny projekt. Jestem bardzo dumna, że udało się to w Polsce - w kraju, w którym potencjał konsumencki jest bardzo duży, a eksport stale rośnie - mówi Kristin Pettersen, dyrektor polskiego rynku NSC.

- W pierwszych 4 miesiącach 2014 roku Polska stała się głównym eksporterem ryb i owoców morza z Norwegii - wartość eksportu szacowana jest na miliard PLN, z czego łosoś stanowi 87% wartości eksportu. Pozostałe gatunki ryb to śledź, makrela i dorsz. A statystyczny Polak zjada ponad 1 kg łososia rocznie, co jest najwyższym wynikiem w Europie Środkowo-Wschodniej - podkreśla. 

Sekcje dedykowane rybom norweskim na działach świeżych ryb w Tesco oznakowane są specjalnym bannerem. W sekcji umieszczone zostały materiały POS - tabliczki informacyjne i plakaty ze specjalnym miejscem na umieszczenie oferty cenowej.

W 2014 projekt zakłada również prowadzenie akcji promocyjnych w 2 okresach - sezonie grillowym i sezonie jesiennym. Na terenie sieci prowadzone będą wówczas degustacje - gotowanie na żywo z kucharzami NORGE oraz akcje promocyjno-informacyjne z wykorzystaniem wewnętrznych nośników sieci.

- Nasze działania mają przede wszystkim na celu umocnienie wizerunku Norwegii jako kraju pochodzenia ryb. Jak wynika z badań konsumenckich (TNS Gallup) 55% respondentów twierdzi, że przy wyborze ryb kierują się ich krajem pochodzenia. Aż 88% respondentów utożsamia Norwegię z łososiem. W naszej komunikacji stosujemy znak NORGE, który nie jest znakiem producenta ani marką. NORGE to po norwesku po prostu Norwegia. Zatem znak NORGE oznacza kraj pochodzenia łososia i jest wizytówką wielu lat doświadczeń w rybołówstwie oraz gwarancją najwyższej jakości ryb z Norwegii. Aktualnie znak NORGE rozpoznaje 41% badanych - mówi Kristin Pettersen.

W dniu 15 maja 2015r. nastąpiło uroczyste otwarcie norweskiej sekcji w Tesco Gocław Warszawa

Norweska Rada ds. Ryb i Owoców Morza (NSC) jest organizacją powołaną w 1991 roku przez Parlament Norweski i Norweskie Ministerstwo ds. Rybołówstwa w celu zwiększania świadomości konsumentów dotyczącej norweskich ryb i owoców morza, zarówno w Norwegii, jak i na świecie. Rada działa jako ciało doradcze ministerstwa i finansowana jest przez norweski przemysł ze środków pochodzących z podatku eksportowego. Posługuje się znakiem NORGE, który oznacza kraj pochodzenia ryb - Norwegię.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • kuba 16-05-2014, 14:33:
"W dniu 15 maja 2015r. nastąpiło uroczyste otwarcie norweskiej sekcji w Tesco Gocław Warszawa" - WTF ???
Mamy 2014 rok ;)
A poza tym bardzo fajna inicjatywa :)
Na pewno skorzystam

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH