Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Trzeci kwartał 2017 dobry dla Seko (wyniki)

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 03-11-2017, 13:46
Trzeci kwartał 2017 dobry dla Seko (wyniki)
Kazimierz Kustra, prezes Seko. Fot. Seko

W III kwartale 2017 roku tj. w okresie od 01.07.2017 roku do 30.09.2017 roku Seko osiągnęło przychody ze sprzedaży na poziomie 41,4 mln zł. W porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku były one wyższe o 20,7 proc.

W III kwartale 2017 r. przychody ze sprzedaży produktów wzrosły o 23,5 % i wyniosły 38,1 mln zł, zaś przychody ze sprzedaży towarów i materiałów były niższe o 4,4% niż w analogicznym okresie ubiegłego roku i ukształtowały się na poziomie 3,3 mln zł.

Zysk brutto ze sprzedaży w III kwartale 2017 r. wyniósł 7 mln zł i był o 16,90% wyższy niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Na pozostałych poziomach rachunku wyników Spółka odnotowała również zwiększenie wyników finansowych: zysk z działalności operacyjnej Spółki w III kwartale 2017 roku wyniósł 1,9 mln zł, zaś zysk netto ukształtował się na poziomie 1,5 mln zł.

W okresie I-III kwartału 2017 r. Spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 121,4 mln zł. W porównaniu do trzech pierwszych kwartałów 2016 r. były one wyższe o 23,7%. Przychody ze sprzedaży produktów wzrosły o 26,1 % i wyniosły 111,8 mln zł, zaś przychody ze sprzedaży towarów i materiałów były niższe o 1,7% niż w analogicznym okresie ubiegłego roku kształtując się na poziomie 9,7 mln zł.

Wzrost przychodów ze sprzedaży produktów w samym III kwartale 2017 r., jak również w okresie I-III kwartału 2017 r., w porównaniu z analogicznymi okresami ubiegłego roku wynikał, w ocenie Zarządu Spółki, z intensywnej pracy w wielu obszarach funkcjonowania Spółki.

- W sposób ciągły są prowadzone prace mające na celu poprawę jakości oferowanych produktów (zakup surowca najwyższej jakości, dopracowywanie receptur i smaku wyrobów) oraz zwiększenie ich atrakcyjności dla klientów (estetyka wyrobów i opakowań, nowe rodzaje opakowań). Działania marketingowe prowadzone m.in. w internecie (w tym w mediach społecznościowych) mają na celu zwiększenie rozpoznawalności marki Spółki wśród klientów, a także promocję spożywania ryb. Dochodzą do tego również działania w obszarze obsługi klienta i promocji sprzedaży we wszystkich kanałach dystrybucji - czytamy w komunikacie zarządu.

W okresie I-III kwartału 2017 roku Spółka osiągnęła zysk brutto ze sprzedaży na poziomie o 34,7% wyższym niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zysk z działalności operacyjnej w okresie 9 miesięcy 2017 r., który wyniósł 5.601 tys. zł, był wyższy o 218,6% niż w takim samym okresie ubiegłego roku. Z kolei zysk netto ukształtował się na poziomie 4.743 tys. zł (wzrost o 270,0% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku). Wskaźnik rentowności netto za okres I-III kwartału 2017 r. osiągnął wartość 3,9%, podczas gdy w analogicznym okresie ubiegłego roku wyniósł 1,3%. Czynniki mające istotny wpływ na osiągnięty wynik finansowy zostały wskazane w punkcie III.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

SEKSeko SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH