Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wigilijną rybą w Polsce przestaje być karp?

  • Autor: natemat.pl
  • Data: 28-11-2015, 12:45
Wigilijną rybą w Polsce przestaje być karp?
Fot. Shutterstock

To nie my, konsumenci decydujemy, co będzie świąteczną tradycją, ale sieci handlowe, które zapełniły już magazyny towarem i lada tydzień zaczną nam je serwować. Biedronka już ustaliła priorytety na te święta: łosoś, sum, tołpyga, dorsz i śledź - czytamy w natemat.pl.

Handlowcy Biedronki wyczuli, to o czym mówiły już badania marketingowe sprzed dwóch lat. Ponad połowa Polaków stwierdziła, że w Wigilię nie zje karpia. Paradoksalnie, jego najgorszą cechą jest to, że jest rybą, smakuje jak ryba, ma rybi zapach i ości. Do tego daliśmy sobie wmówić, że kupno świeżej ryby, a później użycie tłuczka, noża oraz patelni to niemal zbrodnia.

Eksperci nie mają już wątpliwości, sława karpia przemija. Producenci karpia mają poważny problem z wejściem do handlu. Zamiast kłopotliwych żywych ryb, sprzedaje się filety i płaty z karpia zamykane w opakowania z tzw. „atmosferą zmodyfikowaną”. Wydłuża to przydatność do spożycia świeżej ryby do dwóch tygodni. 

Przedstawiciele sieci Biedronka twierdzą, że karp pojawi się w sieci tuż przed świętami. A i to raczej z obowiązku niż ze względów biznesowych. Sam produkt idealnie nadaje się raczej na marketingową przynętę i jako dodatek do innych zakupów, ponieważ konsumenci kupują tę świeżą rybę na jedną okazję w roku. 

Więcej w natemat.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH