Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wilbo inwestuje we własne brandy

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 09-09-2015, 15:12
Wilbo inwestuje we własne brandy
Bożena Serzycka, prezes Wilbo. Fot. Piotr Waniorek/zelaznastudio.pl

Bożena Serzycka, prezes Wilbo, przyznaje w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, że marki własne sieci handlowych odgrywają znaczącą rolę. Producentom zależy jednak na rozwoju produktów brandowych. Z tego też powodu Wilbo zamierza inwestować w rozwój swoich marek, m.in. Neptun.

- Styl życia Polaków zmienia się, a wraz z tym zmieniają się preferencje zakupowe. Rosnąca popularność marek własnych w Polsce nie jest jedynie konsekwencją tańszych wyborów konsumentów. Według badań, aż 97 proc. respondentów deklaruje, że posiada lub posiadało w domu takie produkty. Produkty marki własnej, zanim zostaną dopuszczone do obrotu, muszą spełnić wysokie wymagania jakościowe – zauważa Bożena Serzycka.

Prezes rybnej spółki podkreśla, że kryteria ewaluacji produktów występujących pod marką własną sieci handlowych są równie rygorystyczne jak w przypadku produktów brandowych.

Zdaniem Bożeny Serzyckiej rosnąca popularność marek własnych nie wynika wyłącznie z ich niższej ceny.

- Jako atuty marki własnej konsumenci wskazują: atrakcyjną cenę, promocję, dobrą relację jakości do ceny – wylicza.

Produkty Wilbo obecne są w wielu sieciach handlowych, występują także pod markami własnymi.

- Wśród nowoczesnych kanałów dystrybucji największy udział marek własnych mają sieci dyskontowe. Obecnie produkujemy takie marki własne jak Odyssee (SCA PR POLSKA SP. Z O.O)., Food & Joy ( ALMA MARKET S.A.), Admirał Franco (SPECJAŁ SP. Z O.O.), Lubię :) (GH PL PLUS SP. Z O.O.).

Bożena Serzycka przyznaje również, że jej firma pracuje obecnie nad kolejnymi dużym kontraktami, związanymi z sieciami dyskontowymi. Nie zdradza jednak szczegółów planowanych przedsięwzięć.

Ciągle bardzo ważnym dla Wilbo pozostaje segment produktów markowych.

- Mam nadzieję, że prym w sprzedaży będą miały produkty brandowe, w rozwój których firmy nieustannie inwestują upatrując w nich spory potencjał sprzedażowy. Wilbo również inwestuje w swoje brandy, gdyż są one gwarancją wysokiej jakości oferowanych produktów popartą starą, sprawdzoną recepturą – mówi Serzycka.

- Nasza flagowa marka Neptun obecna jest w sieci Auchan, Carrefour, Selgros. Akcyjnie marka ta dostępna jest w sieci dyskontowej Netto. Cały czas pracujemy nad rozszerzeniem listy odbiorców znanej, charakteryzującej się wysoką jakością marki Neptun – zauważa.

Zdaniem Bożeny Serzyckiej nie można sobie pozwolić na lekceważenie sieci handlowych ze względu na ich obecne znaczenie rynkowe. Z drugiej strony sieciom zależy na utrzymywaniu dobrych relacji ze sprawdzonymi dostawcami.

- Współpraca Wilbo z sieciami handlowymi układa się bardzo pozytywnie. Rzeczywistość rynkowa jest taka, a nie inna, nie można więc ignorować tak ważnego kanału dystrybucji. Z drugiej strony sieci handlowe również zainteresowane są współpracą z solidnymi partnerami, którzy są w stanie wywiązać się ze swoich zobowiązań – kończy Serzycka.

Głównym rynkiem zbytu rybnej spółki Wilbo pozostaje Polska. W pierwszym półroczu bieżącego roku na rynek krajowy przypadało 54 proc. całości sprzedaży firmy. W całym ubiegłym roku rynek krajowy odpowiadał za 59 proc. sprzedaży Wilbo. 48 proc. przychodów ze sprzedaży przypadło w tym okresie na markę Neptun, 5 proc. na Del-Pesca, a 7 proc. na Taaka Ryba. Pozostały marki, w tym privat labels, odpowiadały za 34 proc. przychodów ze sprzedaży (28 proc. w całym roku 2013).

Zachęcamy do przeczytania pełnej rozmowy z Bożeną Serzycką, prezes Wilbo: http://www.portalspozywczy.pl/ryby/artykuly/bozena-serzycka-prezes-wilbo-duzy-wywiad,118838.html

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • tech. Przetw. Rybnego 18-09-2015, 10:46:
Hmm, mylacy..
Powiedzial bym dezinformujacy...
A czegoz mozna spodziewac sie po respondentce ktora nie ma pojecia o przetworstwie rybnym:
Takie stwierdzenia jak : pracujema nad rozszerzeniem, mam nadzieje,upatruje spory potencjal sprzedazy i dalej bla, bla ....
Nie trzeba byc prezesem firmy aby na lamach Biuletynu wypowiadac takie floski.Dane statystyczne ze sprzedazy mozna rowniez i samemeu zobaczyc w sprawozdaniach.
Czytajac wypowiedzi p. Sarzyckiej w dalszym ciagu twierdze, ze Firma WILBO pod jej egida przezywa i bedzie przezywac coraz to wieksze trudnosci ze znalezieniem sie na dosc w tej chwili skomplikowanym rynkiem przetworstwa. Brak wyraznej polityki i przede wszystkim konsekwentne realizowanie do konca jednego tematu sprawia, ze firma ta wydaje sie nie stabilna. Szuka jak nowicjusz (choc ma duza tradycje) nowych drog i for silnego zaakcentowania sewj pozycji. Coraz to nowe pomysly w postaci: wejdziemy w segment ryby slodkowodnej, ryby swierzej, dan gotowych i wlasciwie wszystkiego co da sie z ryby zrobic, jest nieracjonalny.
To jeszce jeden dowod na to, ze p. Serzycka nie tylko nie ma pojecia o przetworstwie rybnym ale i rowniez o prawach marketingu i regulach jakie nim zadza aby osiagnac sukces.
Pisalem juz, potrzeba kogos nowego z "kregu" ktory zna sie na przetworstwie rybnym, wie co dzieje sie w twj chwili na innych rynkach europejskich, zna tredy i potrafi w sposob wlasciwy wyeksponowac / uzyc olbrzymi kapital produkcyjny i tradycje Firmy WILBO !!!
Wyalienowane pozy jaki przyjmuje prezes na zamieszczonych zdjeciach nadaja sie raczej do innych portali (tu zapewne czytelkik skojarzy sobie jakich) ale nie do rzeczowych artykolow na temat przyszlosci/strategii powaznej Firmy.
Oczywiscie jest to sprawa prywatna tej pani, choc tak do konca tez nie, bo nie reprezentuje siebie tylko Firme.
A stare przyslowie (sa one zreszta madroscia narodu) jak Cie widza, tak Cie pisza ma sporo prawdy w sobie ...
  • Adam 09-09-2015, 21:49:
Mylący tytuł. W artykule żadnej informacji o rzeczonej brandy.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH