Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wilbo notuje 7,4 proc. spadku przychodów ze sprzedaży

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 12-05-2015, 13:04
Wilbo notuje 7,4 proc. spadku przychodów ze sprzedaży
Bożena Serzycka, prezes Wilbo.

W pierwszym kwartale roku przychody Wilbo ze sprzedaży wyniosły 9 mln 123 tys. zł i były o 734 tys. zł, tj. 7,4 proc. niższe niż przed rokiem.

Spółka poinformowała w opublikowanym raporcie, że spadek przychodów związany jest „z kontynuacją procesu optymalizacji portfela produktowego i portfela klientów oraz renegocjowaniem najmniej rentownych kontraktów”.

Jednocześnie, jak podkreślono, Wilbo podejmuje działania mające na celu intensyfikacje sprzedaży. Ich rezultatem jest zawarcie szeregu kontraktów, z których wpływy będą rozpoznane w przyszłych okresach sprawozdawczych.

W pierwszym kwartale wartość kosztu sprzedanych produktów i materiałów wyniosła 7 mln 439 tys. zł i była niższa o 802 tys. w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.Co interesujące, dynamika spadku kosztów była wyższa od dynamiki spadku sprzedaży – wyniosła 9,7 proc.

Zysk brutto ze sprzedaży był nieznacznie wyższy niż w pierwszym kwartale roku 2013 – zanotowano 1 mln 684 tys. zysku brutt, przy 1 mln 616 tys. w IQ 2014 (wzrost o 68 tys. zł). Koszty sprzedaży wzrosły o 153 tys. zł. – z 703 do 856 tys. zł. Koszty ogólnego zarządu zmalały o 28 tys. zł. Finalnie zysk ze sprzedaży wyniósł 125 tys. zł wobec 182 tys. zł w roku poprzednim.

Przychody operacyjne spółki okazały się niższe o 18 tys. zł, a koszty operacyjne spadły o 123 tys. zł. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 92 tys. zł – w IQ 2014 był niższy o 48 tys. zł i wynosił 44 tys. zł.
Zanotowano zysk brutto w wysokości 39 tys. zł wobec 43 tys. zł w roku 2014.

Rentowność brutto sprzedaży zwiększyła się z 16,4 w IQ2014 do 18,5 proc. w pierwszym kwartale bieżącego roku. Rentowność sprzedaży wyniosła odpowiednio 1,4 w IQ2015 wobec 1,8 proc. IQ2014.
Największy udział w strukturze przychodów ze sprzedaży w podziale na grupy asortymentowe zajmują konserwy – 80 proc. wobec 82 proc. w roku 2014. Ich sprzedaż spadła w omawianym okresie o 9 proc. Sprzedaż ryb mrożonych (14 proc. struktury sprzedaży) zmniejszyła się o 11 proc.

Wilbo zdecydowało się na wycofanie z swojej oferty owoców morza, w związku z czym w pierwszym kwartale roku nie wykazano przychodu z tytułu ich sprzedaży. Sprzedaż komercyjna stanowi 94 proc. całości sprzedaży spółki. Pozostałe 6 proc. to grupa pozostałe surowce, materiały i usługi. W ich wypadku przychód wyniósł 523 tys. zł, co stanowi 30 proc. wzroście wobec pierwszych trzech miesięcy 2014.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH