Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Bogusław Kowalski, GK Graal: Współpraca z handlem to partnerstwo i wzajemne zrozumienie

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 21-12-2015, 14:06
Współpraca z handlem to partnerstwo i wzajemne zrozumienie
Bogusław Kowalski, prezes Grupy Kapitałowej Graal. Fot. Pawel Pawlowski/zelaznastudio.pl

Bogusław Kowalski, prezes Grupy Kapitałowej Graal, podkreśla, że dla firm z branży spożywczej szczególnie istotnym jest oparcie współpracy z handlem na odpowiednich zasadach. - Dzięki naszemu doświadczeniu, wielkości ale także podejściu do handlu mamy pozytywne doświadczenia we wzajemnych relacjach z sieciami - zauważa Bogusław Kowalski z rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

- Dla Graala współpraca z handlem to partnerstwo, wzajemne zrozumienie i szacunek oraz otwarcie na potrzeby. Kiedy zrozumienie jest na wysokim poziomie, gdy firma ma argumenty do tego żeby bronić swojej pozycji i wykazać słuszność swojego zdania, ale z drugiej strony rozumie potrzeby rynku i zna aktualne tendencje rynkowe, to ta współpraca naprawdę może się układać bardzo dobrze. Jest to korzystne dla obu stron - tłumaczy prezes Graala. 

Jak dodaje wzrost sprzedaży notowany przez spółkę jest dowodem na to, że potrafi ona współpracować z handlem. Nie oznacza to jednak, że firma z Wejherowa próbuje wykorzystać swoją pozycję by wywierać wpływ na sieci handlowe i podnosić cenę sprzedawanych produktów. 

- My też musimy się dostosować do warunków rynkowych. To właśnie rynek jest dla nas wyznacznikiem. Nasza firma idzie jednak w kierunku pokazywania handlowi walorów czegoś nowego, czegoś co nie musi być wcale najtańsze, ale ma szereg innych czynników decydujących o zakupie. Jest to na pewno jakość i bezpieczeństwo produktu, stabilność, zaufanie do produktu ale też do producenta czy marki. Są to te elementy, na bazie których budujemy naszą strategię oraz przyszłość - podkreśla prezes Kowalski. Zaznacza jednak, że cena nie jest najważniejszym czynnikiem determinującym wielkość sprzedaży.

Obecnie kanał nowoczesny odpowiada za 60 proc. sprzedaży Graala. Pozostałe 40 proc. to handel tradycyjny.

- Struktura jest podobna do trendów występujących na całym naszym rynku. Mówię tu tylko o proporcjach sprzedaży na rynku krajowym. Oprócz tego wiele wyrobów eksportujemy poza nasze granice. Na dzień dzisiejszy jest to 30 proc. naszej całej produkcji, ale z roku na rok udział eksportu znacząco rośnie - wyjaśnia Bogusław Kowalski, prezes Grupy Kapitałowej Graal. 

Grupa Kapitałowa Graal to jeden z liderów branży przetwórstwa ryb w Polsce. Głównymi produktami firmy są konserwy rybne. Spółka zajmuje się także dystrybucją artykułów spożywczych, w tym ryb wędzonych i mrożonych, owoców morza, kawioru oraz sałatek rybnych. W ofercie zawarte są również dania obiadowe, konserwy mięsne, marynaty i sałatki warzywne z dodatkiem mięsa.

Największy wolumen sprzedaży grupy stanowią razem ryby świeże oraz wędzone.

Obecnie Graal posiada 5 zakładów produkcyjnych na terenie Polski. Od 2005 spółka Graal S.A. jest notowana na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

Zachęcamy do przeczytania pełnego wywiadu z Bogusławem Kowalskim, prezesem Grupy Kapitałowej Graal - http://www.portalspozywczy.pl/ryby/artykuly/boguslaw-kowalski-prezes-gk-graal-obszerny-wywiad,121249.html

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

GRLGraal SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH