Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Dyrektor Lotte Wedel o 2017, inwestycjach i planach na 2018 oraz o perspektywach rynku (pełna rozmowa)

Maciej Herman, dyrektor sprzedaży i marketingu Lotte Wedel mówi serwisowi portalspozywczy.pl o działaniach spółki w 2017 roku, inwestycjach oraz o planach na 2018 rok, a także o przewidywanych zmianach na rynku czekolady i słodyczy.

Dyrektor Lotte Wedel o 2017, inwestycjach i planach na 2018 oraz o perspektywach rynku (pełna rozmowa)
Maciej Herman, dyrektor sprzedaży i marketingu Lotte Wedel fot. Lotte Wedel

Jak zakończył się 2017 rok dla Lotte Wedel pod względem sprzedaży i wyników finansowych? Czy to był dobry rok dla firmy? Jakie strategiczne działania zostały podjęte?

W ostatnich 3 latach byliśmy jedną z dwóch najszybciej rosnących firm czekoladowych w Polsce pod względem obrotów. Obecnie należymy do grupy 3 firm-liderów, która posiada w sumie ok. 50-procentowy udział w rynku. Obecność w czołówce to wynik, z którego oczywiście bardzo się cieszymy.

W ostatnim roku ruszyliśmy z nową kampanią komunikacyjną, której głównym bohaterem jest chłopiec na zebrze, rozpoczęliśmy także działania inwestycyjne w obszarze produkcyjnym oraz wprowadziliśmy wiele nowości produktowych, m.in. czekoladę Cookie, Ptasie Mleczko dekorowane, Amerykanki MAX.

Jak firma chce rozłożyć planowane wydatki inwestycyjne w wysokości 200 mln zł – ile zostanie przeznaczone na inwestycje w 2018 roku, a ile w 2019 r. i co dokładnie w tym roku planuje spółka pod kątem inwestycyjnym, jakie działania?

W firmie Lotte Wedel planowane są duże inwestycje związane z rozbudową zakładu o obszar produkcyjno-magazynowy, co zwiększy m.in. nasze możliwości produkcyjne. Zmieniające się gusta odbiorców wyrobów czekoladowych wymagają nowych technologii oraz zwiększonej elastyczności producentów. Konieczna jest zatem nie tylko modernizacja części sprzętu, ale też instalacja zupełnie nowych linii.

Planujemy wprowadzenie nowych produktów na rynek na stałe oraz serii limitowanych. Z myślą o święcie zakochanych przygotowaliśmy specjalną edycję pianek Ptasie Mleczko, które są dekorowane serduszkami. Jestem przekonany, że podobnie jak przy Bożym Narodzeniu, również i w tym okresie Ptasie Mleczko dekorowane będzie hitem.

Jak Lotte Wedel ocenia rynek słodyczy w 2017 roku – jak się rozwijał i jakie czynniki na to wpływały? Czego można spodziewać się w 2018 roku, jakie wyzwania stoją przed producentami słodyczy?

Przewidywanie zmian rynkowych w nadchodzących latach jest trudne. Szczególnie w czasach tak dynamicznych przemian społeczno-politycznych jak obecne.

Producenci staną z pewnością przed licznymi wyzwaniami związanymi z dojrzałością rynku słodyczy w Polsce, zmianami regulacji prawnych, wzrostem cen surowców czy nowymi trendami konsumenckimi. Sytuacja będzie więc wymagać zwiększonej zdolności reakcji na potrzeby rynku i nowe grupy odbiorców.

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    czekolada RSS ALERT    /    rynek słodyczy RSS ALERT    /    rynek czekolady RSS ALERT    /    branża słodyczy RSS ALERT    /    rynek czekolady w Polsce RSS ALERT    /    wyroby czekoladowe RSS ALERT    /    produkty czekoladowe RSS ALERT    /    Wedel RSS ALERT    /    E.Wedel RSS ALERT    /    Lotte Wedel RSS ALERT    /    Maciej Herman RSS ALERT    /    producenci słodyczy RSS ALERT    /    perspektywy rynku słodyczy RSS ALERT    /    plany Wedla RSS ALERT    /    inwestycje Wedla RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • detalista 2018-03-28 12:31:44
    ani słówka o tym, że są na wojnie z eurocash, hurtownik nie sprzedaje wedla przez ogromne różnice cenowe między tzw handlem tradycyjnym a sieciami nowoczesnymi, opłacone ledowe półki świecą ale pustkami albo znikają ze sklepów
  • Detalista 19 2018-03-29 21:48:09
    Lepiej nam sprzedawać do Biedronki taniej i mniejszy profit.EC już nie chce Wedla
  • janusz ek 2018-04-10 20:45:53
    no tak, biedronka słynie z tego, że po kosztach sprzedaje byle najtaniej buhaaaa i szerokość asortymentu poraża, połowa sklepu to lotte wedel

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.60.248
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.