Dyrektor PPL Koral o trendach na rynku lodów na początku sezonu 2018 (pełny wywiad)
Strona 2 z 3
Właśnie opracowaliśmy swój własny ranking top10 najbardziej popularnych lodów początku sezonu 2018, włączając w to majówkę.
W naszym rankingu hitem początku sezonu są niezaprzeczalnie lody impulsowe, które w lecie cieszą się największą popularnością. Niezaprzeczalnym zwycięzcą jest rożek, którego sprzedaż już na początku sezonu jest kilkukrotnie wyższa niż kolejnego laureata na miejscu drugim.
Srebrny medal w naszym top10 otrzymały lody Grand - to dla nas duża radość, bo tej inii poświęciliśmy wiele czasu i działań promocyjnych oraz marketingowych, ale wyniki sprzedaży potwierdzają, że obraliśmy dobry kierunek. Na 3 miejscu znalazła się znana i lubiana Kostka Śnieżka, która trafia w gusta poszukujących tych tradycyjnych smaków. Mimo, że słoneczna i gorąca majówka była czasem dla lodów impulsowych to miłym dla nas zaskoczeniem są również wysokie pozycje lodów familijnych - Bracia Koral ze swoimi lodami premium - Lody Jak Dawniej - znalazły się na 4 miejscu.
Ciekawostką jest również fakt, że w rankingu top10 uplasowały się również lody typu Rolada. O tym produkcie dobrych kilka lat temu niemalże zapomniano, nie tylko konsumenci, ale także wielu liczących się producentów z branży lodowej wycofało ten typ lodów familijnych ze swojej oferty.
My cały czas wiedzieliśmy i wierzyliśmy, że spadek popularności tych lodów jest chwilowy. Dlatego nie tylko nie zrezygnowaliśmy, ale dokonaliśmy kompletnego rebrandingu pod względem receptur i składu tego produktu jak oraz designu opakowania. Znów nasze wieloletnie wyczucie branży okazało się trafne bo od 3 lat rolada przeżywa swój renesans. Wpływ na dobrą sprzedaż lodów familijnych i rolad w maju miały m.in. komunie i w związku z tym czas spotkań rodzinnych.
Jak sprzedają się lody w słoiczkach - jakie jest zainteresowanie tym pomysłem?
Tegoroczny początek sezonu pokazał, że Polacy coraz chętniej poszukują i kupują lody z półki premium i bardzo często są to lody familijne. Lody premium mają dużo większą dynamikę wzrostów sprzedaży. Kierujemy się przede wszystkim smakiem, wysokiej jakości dodatkami do lodów, ale również ciekawym i intrygującym opakowaniem. Ponad przeciętny wzrost w stosunku do całej kategorii lodów familijnych generuje marka Bracia Koral. Na nowości zaczęły się już zapisy, a linia „Smaki Dzieciństwa”, czyli pierwsze w Polsce lody w unikalnych słoiczkach już na początku sezonu są towarem deficytowym i tak jak dawniej są niemal na kartki.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.