Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor PPL Koral o tym jak radzą sobie producenci lodów poza sezonem (wywiad)

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 02-11-2017, 12:48
Dyrektor PPL Koral o tym jak radzą sobie producenci lodów poza sezonem (wywiad)
fot. PPL Koral

Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu PPL Koral, właściciela marki Bracia Koral - Lody Jak Dawniej, mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl o tym jak radzą sobie producenci lodów poza szczytowym sezonem letnim, jak ograniczają sezonowość kategorii oraz o zachowaniu poszczególnych segmentów w tym nie najłatwiejszym sprzedażowo czasie.

Co dzieje się z lodami pod koniec roku, jak kształtuje się produkcja, sprzedaż? Jakie lody są wtedy chętniej kupowane? Jakie segmenty lodów radzą sobie wtedy lepiej, a jakie gorzej?

Polski rynek lodów wiąże się nadal ze stosunkowo dużą sezonowością. Zdecydowana większość sprzedaży lodów, bo około 80 proc. przypada w sezonie od kwietnia do września. W sezonie wiosenno-letnim produkcja lodów jest zdecydowanie wzmożona, co dyktują wysokie temperatury i co za tym idzie wysoki popyt.

Konsumenci chcą się ochłodzić i uciec przed upałami, sięgają więc po zimne przekąski, które dadzą im ulgę. Im wyższe temperatury panują w letnim sezonie, tym większa jest sprzedaż lodów.

Jednak dla producentów z branży największym marzeniem nie są bardzo upalne dni, kiedy to wiele osób zamiast spędzać czas na dworze, kupuje lody i „chowa” się przed słońcem w chłodnych, zacienionych lub często klimatyzowanych miejscach. Idealna pogoda to przyjemne, słoneczne dni z umiarkowaną letnią temperaturą w granicach 22-23 stopni Celsjusza.

W okresie zimowym spożycie lodów spada, zwłaszcza w kategorii lodów impulsowych, czyli tych, po które chętnie sięgamy w wyniku bardzo spontanicznej decyzji, przy okazji wizyt w sklepie. Mniejszą sezonowość i wahania sprzedaży obserwuje się w przypadku lodów familijnych i sektora HoReCa.

Lody marki Bracia Koral można spotkać nie tylko w tradycyjnych punktach sprzedaży, ale coraz to szerzej w restauracjach, cafeteriach oraz hotelach na terenie całej Polski.

Mimo iż zimne desery na patyku, w rożku czy w kubku są najczęściej kupowane w czasie wiosenno-letnim, podczas chłodnych dni konsumenci coraz częściej skłaniają się sięgnąć po lody dostępne np. w kafeteriach, przechadzając się powiedzmy po galeriach handlowych czy też w czasie drogi do kina.

Zimne przekąski są także dodatkiem do ciepłych deserów np. podawanej na ciepło szarlotki. Ich smak kojarzy się z błogimi chwilami, odpoczynkiem. To właśnie we wzroście liczby restauracji i kafeterii wielu producentów lodów upatruje szansę na rozwój.

Jak radzą sobie producenci lodów poza sezonem letnim? Czy i jak produkcja i produkty poza sezonem letnim różni się od tej/tych w sezonie? Na jakie produkty stawia wtedy PPL Koral?

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH