Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert DNB Bank Polska: bez inwestycji producenci słodyczy mogą mieć problemy (wywiad)

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 03-11-2017, 13:07
Ekspert DNB Bank Polska: bez inwestycji producenci słodyczy mogą mieć problemy (wywiad)
Bogna Zasadzka fot. DnB Bank Polska

Bez inwestycji w nowe linie i technologie producenci słodyczy mogą mieć problem w nadążeniu za rynkiem. Umiejętność elastycznej zmiany w ramach nowoczesnej linii produkcyjnej jest kluczowa i da silną przewagę konkurencyjną nie tylko na rodzimym rynku, ale także na rynkach światowych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bogna Zasadzka, ekspert ds. sektora spożywczego w DNB Bank Polska.

Zachęcamy też do przeczytania analizy nt. inwestycji producentów słodyczy pt. „Słodkie inwestycje” opublikowanej w strefie premium.

Co sprawia, że producenci słodyczy decydują się na inwestycje właśnie teraz?

Po pierwsze  związane jest to z nowymi trendami w ramach sektora, w tym z bardzo istotną kwestią  prozdrowotną, czyli cukier plus tłuszcz na cenzurowanym. Aby utrzymać się w branży producenci będą dążyć do zmian dotyczących nowych smaków, nowych formatów, w tym także do produkcji limitowanych edycji.

Względy prozdrowotne mają tu niemałe znaczenie, gdyż konsumenci dokonują w sklepach coraz bardziej świadomych wyborów. Obecność naturalnych składników, zwłaszcza dla pokolenia Millenialsów jest kluczowa. Jest to także związane z  potencjalnymi problemami zdrowotnymi takimi jak: nietolerancja pokarmowa, alergie, czy walka z otyłością.

Drugim istotnym faktem jest to, że Polacy w dalszym ciągu konsumują trzy razy mniej słodyczy - 3 kg rocznie, z czego połowa to wyroby czekoladowe - niż np. przeciętny Niemiec (9-10 kg rocznie), zatem jest jeszcze przestrzeń do zagospodarowania, z tym jednak założeniem, że nowe produkty będą w zgodzie z coraz wyższymi oczekiwaniami klientów. W ramach szacunków docelowa wartość polskiego rynku powinna osiągnąć 4,4 mld dolarów w 2018 r.

Czy to jest dobry czas na inwestycje? Jakie mogą być za i przeciw takim decyzjom?

Polski rynek słodyczy stoi przed wieloma wyzwaniami. Z jednej strony jest to nie tylko konkurencja wewnętrzna i zjawisko nieustannej „promocji”, ale także  bardziej widoczny jest wpływ ukraińskich producentów, którzy dzięki niższym kosztom produkcji coraz mocniej wchodzą do polskich sklepów.

Polski rynek słodyczy ma jednak duży potencjał rozwojowy, a znaczenie ma także poprawiająca się sytuacja ekonomiczna polskich rodzin.

Dzięki nowej infrastrukturze firmy będą miały możliwość odpowiedzi na zmieniające się  potrzeby konsumentów w kontekście stale rosnącej świadomości  w zakresie zasad odżywiania.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

WWLWAWEL SA

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Lidka 08-11-2017, 23:20:
Coraz więcej osób świadomie wybiera dobre i zdrowe produkty, szczególnie robią to młodzi rodzice. Sama wybierając produkty zwracam uwagę na zawartość ile produkt ma cukru czy tłuszczu. Wybieram produkty, które zamiast cukru mają zdrowe zamienniki. Zgadzam się z artykułem, że firmy powinny wchodzić w nowe technologie, żeby móc spełnić oczekiwania konsumentów i wprowadzać produkty, które będą zdrowe. Tym bardziej, że wiele osób cierpi na nietolerancje pokarmowe, alergie. I co najważniejsze powinny walczyć z otyłością.
  • Chris 08-11-2017, 19:12:
Słodycze fit następny etap rozwoju branży. Słodycze extra light fit :)
  • Lutek 07-11-2017, 09:40:
Mondelez u nas we Wrocławiu postawił centrum w którym testują nowe technologie i receptury produkcji czekolady, ciastek. Trochę ludzi tez zatrudnili. Wybór Wrocławia był nieprzypadkowy, ponoć Polska jest dla nich jednym z wazniejszych rynków.

Zobacz wszystkie komentarze (6)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 860) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH