Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert DNB Bank Polska: bez inwestycji producenci słodyczy mogą mieć problemy (wywiad)

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 03-11-2017, 13:07
Ekspert DNB Bank Polska: bez inwestycji producenci słodyczy mogą mieć problemy (wywiad)
Bogna Zasadzka fot. DnB Bank Polska

Bez inwestycji w nowe linie i technologie producenci słodyczy mogą mieć problem w nadążeniu za rynkiem. Umiejętność elastycznej zmiany w ramach nowoczesnej linii produkcyjnej jest kluczowa i da silną przewagę konkurencyjną nie tylko na rodzimym rynku, ale także na rynkach światowych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bogna Zasadzka, ekspert ds. sektora spożywczego w DNB Bank Polska.

Zachęcamy też do przeczytania analizy nt. inwestycji producentów słodyczy pt. „Słodkie inwestycje” opublikowanej w strefie premium.

Co sprawia, że producenci słodyczy decydują się na inwestycje właśnie teraz?

Po pierwsze  związane jest to z nowymi trendami w ramach sektora, w tym z bardzo istotną kwestią  prozdrowotną, czyli cukier plus tłuszcz na cenzurowanym. Aby utrzymać się w branży producenci będą dążyć do zmian dotyczących nowych smaków, nowych formatów, w tym także do produkcji limitowanych edycji.

Względy prozdrowotne mają tu niemałe znaczenie, gdyż konsumenci dokonują w sklepach coraz bardziej świadomych wyborów. Obecność naturalnych składników, zwłaszcza dla pokolenia Millenialsów jest kluczowa. Jest to także związane z  potencjalnymi problemami zdrowotnymi takimi jak: nietolerancja pokarmowa, alergie, czy walka z otyłością.

Drugim istotnym faktem jest to, że Polacy w dalszym ciągu konsumują trzy razy mniej słodyczy - 3 kg rocznie, z czego połowa to wyroby czekoladowe - niż np. przeciętny Niemiec (9-10 kg rocznie), zatem jest jeszcze przestrzeń do zagospodarowania, z tym jednak założeniem, że nowe produkty będą w zgodzie z coraz wyższymi oczekiwaniami klientów. W ramach szacunków docelowa wartość polskiego rynku powinna osiągnąć 4,4 mld dolarów w 2018 r.

Czy to jest dobry czas na inwestycje? Jakie mogą być za i przeciw takim decyzjom?

Polski rynek słodyczy stoi przed wieloma wyzwaniami. Z jednej strony jest to nie tylko konkurencja wewnętrzna i zjawisko nieustannej „promocji”, ale także  bardziej widoczny jest wpływ ukraińskich producentów, którzy dzięki niższym kosztom produkcji coraz mocniej wchodzą do polskich sklepów.

Polski rynek słodyczy ma jednak duży potencjał rozwojowy, a znaczenie ma także poprawiająca się sytuacja ekonomiczna polskich rodzin.

Dzięki nowej infrastrukturze firmy będą miały możliwość odpowiedzi na zmieniające się  potrzeby konsumentów w kontekście stale rosnącej świadomości  w zakresie zasad odżywiania.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

WWLWAWEL SA

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Lidka 08-11-2017, 23:20:
Coraz więcej osób świadomie wybiera dobre i zdrowe produkty, szczególnie robią to młodzi rodzice. Sama wybierając produkty zwracam uwagę na zawartość ile produkt ma cukru czy tłuszczu. Wybieram produkty, które zamiast cukru mają zdrowe zamienniki. Zgadzam się z artykułem, że firmy powinny wchodzić w nowe technologie, żeby móc spełnić oczekiwania konsumentów i wprowadzać produkty, które będą zdrowe. Tym bardziej, że wiele osób cierpi na nietolerancje pokarmowe, alergie. I co najważniejsze powinny walczyć z otyłością.
  • Chris 08-11-2017, 19:12:
Słodycze fit następny etap rozwoju branży. Słodycze extra light fit :)
  • Lutek 07-11-2017, 09:40:
Mondelez u nas we Wrocławiu postawił centrum w którym testują nowe technologie i receptury produkcji czekolady, ciastek. Trochę ludzi tez zatrudnili. Wybór Wrocławia był nieprzypadkowy, ponoć Polska jest dla nich jednym z wazniejszych rynków.

Zobacz wszystkie komentarze (6)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 272) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.