Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert Mintela o rozwijających się trendach na rynku lodów na świecie i w Polsce (wywiad)

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 09-05-2017, 10:41
Ekspert Mintela o rozwijających się trendach na rynku lodów na świecie i w Polsce (wywiad)
fot. pixabay.com

Rynek lodów wciąż się zmienia. Na świecie, a także w Polsce widać takie trendy jak eksperymenty z niecodziennymi smakami, rozwój produktów premium, produktów rzemieślniczych i lokalnych, czy segmentu lodów free-from. Pojawiają się innowacje jak lodowe kanapki czy lody dla dorosłych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst z firmy badawczej Mintel.

- Rynek lodów nieustannie zmienia się w odpowiedzi na potrzeby i preferencje konsumentów, a także rosnącą skalę konkurencji. Mimo wzrastającej świadomości dotyczącej nadmiernej konsumpcji słodzonych produktów i chęci ograniczania cukru w codziennej diecie, lody nadal traktowane są jako ‘dozwolona przyjemność’ – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka.

- Według danych firmy Mintel, aż sześciu na dziesięciu Polaków sięga po lody, gdy mają ochotę na coś słodkiego - dodaje.

Na rynku lodów zauważalny jest rozwój takich trendów jak produkty premium, produkty rzemieślnicze i lokalne.  

- W skali globalnej zauważalna jest duża aktywność w segmencie premium, często w połączeniu z unikalnymi, wysokiej jakości składnikami oraz rzemieślniczymi metodami produkcji (dodatkowo również inspiracja włoskimi lodami – gelato, czego przykładem w Polsce może być linia Ital Gelato w sieci Biedronka) - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka.

- Podkreśla się także lokalne korzenie, zarówno w odniesieniu do miejsca produkcji, jak i miejsca pozyskiwania składników. Jest to kierunek równie istotny dla rynku polskiego z uwagi na to, że prawie czterech na dziesięciu konsumentów wskazuje, że obecny wybór lodów bazujących na lokalnych składnikach jest niewystarczający - dodaje.

- Często wykorzystywanym atrybutem marek premium jest podkreślanie kontekstu przyjemnościowego, co dobrze ilustruje przykład marki Magnum Double – lodów pokrytych dwiema warstwami polewy, pomiędzy którymi znajduje się sos zapewniający dodatkową porcję słodyczy i nowe doznania smakowe – mówi też analityk firmy Mintel.

Pojawiają się też takie innowacje jak lodowe kanapki czy lody dla dorosłych.

- Warto wspomnieć o strategiach ukierunkowanych na potrzeby dorosłych konsumentów, np. wprowadzanie smaków inspirowanych napojami alkoholowymi czy też formatów do tej pory osadzonych bardziej w segmencie produktów dla dzieci, takich jak lodowe kanapki – mówi Honorata Jarocka.

- Wskazuje się również na duży potencjał tkwiący w dalszych eksperymentach z niecodziennymi smakami - dodaje.

- Dane Mintel mówią o tym, że czterech na dziesięciu Polaków jest zainteresowanych inspiracjami kawowymi, w szczególności dotyczącymi konkretnych napojów kawowych, np. espresso czy latte. Dodatkowo, dwóch na dziesięciu zwraca uwagę na dodatek przypraw, np. cynamon lub imbir, oraz smaki z nutą kwiatową, np. róża lub lawenda – mówi również Honorata Jarocka.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 133) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH