Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert Mintela o rozwijających się trendach na rynku lodów na świecie i w Polsce (wywiad)

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 09-05-2017, 10:41
Ekspert Mintela o rozwijających się trendach na rynku lodów na świecie i w Polsce (wywiad)
fot. pixabay.com

Rynek lodów wciąż się zmienia. Na świecie, a także w Polsce widać takie trendy jak eksperymenty z niecodziennymi smakami, rozwój produktów premium, produktów rzemieślniczych i lokalnych, czy segmentu lodów free-from. Pojawiają się innowacje jak lodowe kanapki czy lody dla dorosłych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst z firmy badawczej Mintel.

- Rynek lodów nieustannie zmienia się w odpowiedzi na potrzeby i preferencje konsumentów, a także rosnącą skalę konkurencji. Mimo wzrastającej świadomości dotyczącej nadmiernej konsumpcji słodzonych produktów i chęci ograniczania cukru w codziennej diecie, lody nadal traktowane są jako ‘dozwolona przyjemność’ – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka.

- Według danych firmy Mintel, aż sześciu na dziesięciu Polaków sięga po lody, gdy mają ochotę na coś słodkiego - dodaje.

Na rynku lodów zauważalny jest rozwój takich trendów jak produkty premium, produkty rzemieślnicze i lokalne.  

- W skali globalnej zauważalna jest duża aktywność w segmencie premium, często w połączeniu z unikalnymi, wysokiej jakości składnikami oraz rzemieślniczymi metodami produkcji (dodatkowo również inspiracja włoskimi lodami – gelato, czego przykładem w Polsce może być linia Ital Gelato w sieci Biedronka) - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka.

- Podkreśla się także lokalne korzenie, zarówno w odniesieniu do miejsca produkcji, jak i miejsca pozyskiwania składników. Jest to kierunek równie istotny dla rynku polskiego z uwagi na to, że prawie czterech na dziesięciu konsumentów wskazuje, że obecny wybór lodów bazujących na lokalnych składnikach jest niewystarczający - dodaje.

- Często wykorzystywanym atrybutem marek premium jest podkreślanie kontekstu przyjemnościowego, co dobrze ilustruje przykład marki Magnum Double – lodów pokrytych dwiema warstwami polewy, pomiędzy którymi znajduje się sos zapewniający dodatkową porcję słodyczy i nowe doznania smakowe – mówi też analityk firmy Mintel.

Pojawiają się też takie innowacje jak lodowe kanapki czy lody dla dorosłych.

- Warto wspomnieć o strategiach ukierunkowanych na potrzeby dorosłych konsumentów, np. wprowadzanie smaków inspirowanych napojami alkoholowymi czy też formatów do tej pory osadzonych bardziej w segmencie produktów dla dzieci, takich jak lodowe kanapki – mówi Honorata Jarocka.

- Wskazuje się również na duży potencjał tkwiący w dalszych eksperymentach z niecodziennymi smakami - dodaje.

- Dane Mintel mówią o tym, że czterech na dziesięciu Polaków jest zainteresowanych inspiracjami kawowymi, w szczególności dotyczącymi konkretnych napojów kawowych, np. espresso czy latte. Dodatkowo, dwóch na dziesięciu zwraca uwagę na dodatek przypraw, np. cynamon lub imbir, oraz smaki z nutą kwiatową, np. róża lub lawenda – mówi również Honorata Jarocka.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 889) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH