Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Harm Goossens, prezes firmy Unilever w Europie Środkowo-Wschodniej - wywiad

  • Autor: Paweł Jachowski, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 23-06-2015, 10:27
Harm Goossens, prezes firmy Unilever w Europie Środkowo-Wschodniej - wywiad
Harm Goossens, prezes firmy Unilever w Europie Środkowo-Wschodniej (fot. Szymon Jankowski/zelaznastudio.pl)

Harm Goossens, prezes firmy Unilever w Europie Środkowo-Wschodniej w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl opowiada o wyzwaniach stojących przed koncernem w Polsce, inwestycjach firmy w naszym kraju, rozwoju poszczególnych kategorii produktów oraz o sytuacji na rynku handlowym.

Unilever dużo mówi na temat zrównoważonego rozwoju. Jakie największe wyzwania wciąż stoją przed firmą w tym zakresie?

Już teraz globalnie prowadzimy bardzo wiele działań, obecnie kluczowym wyzwaniem jest przełożenie ich na obszar lokalny. Sądzę, że stajemy się w tym coraz lepsi. Oprócz tego myślę, że pozostaje wciąż wiele do zrobienia zarówno po stronie handlu detalicznego, jak i po stronie konsumenta. Przykładowo, z siecią Tesco prowadzimy aktualnie w Europie więcej działań, niż w Polsce. Przedstawiłem więc swoje propozycje niektórym detalistom. Rozmawiałem w Polsce z przedstawicielami m.in. Tesco i Biedronki na temat tego, co możemy zdziałać wspólnymi siłami w kontekście zrównoważonego rozwoju.

Jakie największe wyzwania stoją przed Unileverem w Polsce? Rynek jest dość trudny.

Najważniejsze wyzwanie to: wzrost, wzrost i jeszcze raz wzrost. Ubiegły rok był stosunkowo trudny. Myślę, że w Polsce są perspektywy do znacznie większego wzrostu od tego, który obecnie obserwujemy. W tym roku rynek ponownie zaczął rosnąć, my także rośniemy razem z nim. Uważam, że zarówno dostawcy, jak i detaliści, powinni się teraz znacznie mocniej skupić na wzroście. Patrząc oczyma obcokrajowca, sądzę, że perspektywy do dalszego wzrostu w Polsce są zdecydowanie większe, niż na przykład w krajach Europy Zachodniej.

Jaki wynik odnotował w Polsce Unilever w ubiegłym roku?

Nie mogę zdradzić konkretnej cyfry, powiem więc tylko, że pod wieloma względami był to dla nas dobry rok. Był to rok trudny, jak już wspomniałem, ale przy tym był również pozytywny w wielu aspektach. Wciąż pozostają jednak przed nami znacznie większe możliwości rozwoju.

Czy wasze wyniki za rok 2014 mocno różniły się od tych za rok 2013?

Były mniej więcej na podobnym poziomie. Również w pierwszym kwartale 2015 r. wszystko przebiegło po naszej myśli, rozwijamy się zgodnie z planem.

Jakie trendy widoczne obecnie na polskim rynku najmocniej wpływają na biznes Unilevera?

Najważniejszy trend widoczny wśród Polaków to chęć do samodzielnego gotowania, własnoręcznego przygotowywania potraw przy użyciu podstawowych składników. Polacy powracają do samodzielnego gotowania, bardzo mocno skupiają się na tym, aby produkty, z których korzystają, były bardziej zdrowe i naturalne. Jednocześnie widzimy mimo wszystko wzrost popularności produktów convenience. Można to zaobserwować praktycznie we wszystkich naszych kategoriach produktowych.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Niewierze 24-06-2015, 10:04:
Klasyczna korporacyjna papka , czyli niekonczacy sie potencjal wzrostu , wszystko zgodnie z planem a sieci i wojna cenowa sa super😃

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 463) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH