REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Jan Kolański prezes Grupy Colian Holding o rynku słodyczy - wywiad

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-09-2016, 09:36
Jan Kolański prezes Grupy Colian Holding o rynku słodyczy - wywiad
Jan Kolański, prezes Grupy Colian Holding

Jan Kolański, prezes Grupy Colian Holding, mówi serwisowi portalspozywczy.pl o trendach na rynku słodyczy, jego perspektywach i potencjale.

REKLAMA

Jakie trendy produktowe/rynkowe są obecnie widoczne na rynku słodyczy w Polsce?

Polski rynek podąża za trendami światowymi. Generalnie rynek słodyczy w krajach rozwiniętych jest rynkiem dojrzałym z tendencją do stagnacji – szczególnie w ujęciu ilościowym. Z tego powodu producenci i handlowcy dążą do wprowadzania na rynek innowacji, które mają potencjał generowania nowego popytu.

O zupełnie nowe, oryginalne koncepty jednak trudno, a poza tym wprowadzenie ich na rynek oznacza z reguły wysokie koszty przy jednoczesnym dużym ryzyku. Dlatego ostatnio większość nowości to tzw. re-nowacje: nowe smaki, nowe formaty opakowań oraz występujące masowo cross-brandingi.

Widoczne jest koncentrowanie się, co prawda nie we wszystkich kategoriach, wokół szeroko pojętego trendu zdrowszego odżywiania i produktów funkcjonalnych. Trzeba jednak pamiętać, że dla większości kategorii słodyczy podstawowym motywem wyborów konsumenckich jest dostarczanie przyjemności sobie i bliskim.

Jakich trendów można się spodziewać na rynku w ciągu najbliższego roku/dwóch? Co będzie miało wpływ na rynek/na produkty i na pomysły producentów?

Rynek będzie się rozwijał w stronę produktów o wyższej jakości i cenie. W ostatnim roku widoczna była duża presja cenowa, skutkująca różnymi działaniami optymalizującymi koszty produkcji. Nie sądzę, żeby producenci mieli w tym zakresie jeszcze rezerwy, które nie oznaczałyby pogarszania standardu jakościowego wyrobów.

W tej sytuacji, przy jednoczesnym wzroście cen surowców, odpowiedzią może być oferowanie produktów premium o wyższej wartości dodanej. Poza tym przewiduje się, że nadal rozwijane będą produkty odpowiadające trendom „better for you” oraz „convenient snacking”.

Jaka wyglądała wartość rynku słodyczy w Polsce do tej pory i jak będzie się kształtowała w latach kolejnych? Co na to wpłynie? W jakim kierunku zmierza rynek? Które kategorie będą się dobrze trzymać, a które będą sobie radzić gorzej?

Dynamika rynku oscyluje wokół zera. W najbliższym czasie przewidujemy, że rynek zacznie rosnąć przede wszystkim w ujęciu wartościowym. Wpływ na to będzie miała ogólna sytuacja ekonomiczna oraz program Rodzina 500+, który w wielu rodzinach wygeneruje dochód ponad podstawowe potrzeby.

Spodziewamy się powrotu wzrostu w kategoriach wyrobów czekoladowych, wafli i batonów oraz pralin. Ponadto nadal będą rosły żelki i ciastka. Nie przewidujemy natomiast rozwoju cukierków twardych oraz gum do żucia.

Dziękuję za rozmowę.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

COLColian Holding SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 614) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH