Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jan Kolański prezes Grupy Colian Holding o rynku słodyczy - wywiad

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-09-2016, 09:36
Jan Kolański prezes Grupy Colian Holding o rynku słodyczy - wywiad
Jan Kolański, prezes Grupy Colian Holding

Jan Kolański, prezes Grupy Colian Holding, mówi serwisowi portalspozywczy.pl o trendach na rynku słodyczy, jego perspektywach i potencjale.

Jakie trendy produktowe/rynkowe są obecnie widoczne na rynku słodyczy w Polsce?

Polski rynek podąża za trendami światowymi. Generalnie rynek słodyczy w krajach rozwiniętych jest rynkiem dojrzałym z tendencją do stagnacji – szczególnie w ujęciu ilościowym. Z tego powodu producenci i handlowcy dążą do wprowadzania na rynek innowacji, które mają potencjał generowania nowego popytu.

O zupełnie nowe, oryginalne koncepty jednak trudno, a poza tym wprowadzenie ich na rynek oznacza z reguły wysokie koszty przy jednoczesnym dużym ryzyku. Dlatego ostatnio większość nowości to tzw. re-nowacje: nowe smaki, nowe formaty opakowań oraz występujące masowo cross-brandingi.

Widoczne jest koncentrowanie się, co prawda nie we wszystkich kategoriach, wokół szeroko pojętego trendu zdrowszego odżywiania i produktów funkcjonalnych. Trzeba jednak pamiętać, że dla większości kategorii słodyczy podstawowym motywem wyborów konsumenckich jest dostarczanie przyjemności sobie i bliskim.

Jakich trendów można się spodziewać na rynku w ciągu najbliższego roku/dwóch? Co będzie miało wpływ na rynek/na produkty i na pomysły producentów?

Rynek będzie się rozwijał w stronę produktów o wyższej jakości i cenie. W ostatnim roku widoczna była duża presja cenowa, skutkująca różnymi działaniami optymalizującymi koszty produkcji. Nie sądzę, żeby producenci mieli w tym zakresie jeszcze rezerwy, które nie oznaczałyby pogarszania standardu jakościowego wyrobów.

W tej sytuacji, przy jednoczesnym wzroście cen surowców, odpowiedzią może być oferowanie produktów premium o wyższej wartości dodanej. Poza tym przewiduje się, że nadal rozwijane będą produkty odpowiadające trendom „better for you” oraz „convenient snacking”.

Jaka wyglądała wartość rynku słodyczy w Polsce do tej pory i jak będzie się kształtowała w latach kolejnych? Co na to wpłynie? W jakim kierunku zmierza rynek? Które kategorie będą się dobrze trzymać, a które będą sobie radzić gorzej?

Dynamika rynku oscyluje wokół zera. W najbliższym czasie przewidujemy, że rynek zacznie rosnąć przede wszystkim w ujęciu wartościowym. Wpływ na to będzie miała ogólna sytuacja ekonomiczna oraz program Rodzina 500+, który w wielu rodzinach wygeneruje dochód ponad podstawowe potrzeby.

Spodziewamy się powrotu wzrostu w kategoriach wyrobów czekoladowych, wafli i batonów oraz pralin. Ponadto nadal będą rosły żelki i ciastka. Nie przewidujemy natomiast rozwoju cukierków twardych oraz gum do żucia.

Dziękuję za rozmowę.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

COLColian Holding SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 222) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.