Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Konrad Mickiewicz, prezes ZPC Bałtyk o perspektywach rynku słodyczy w Polsce - wywiad

Konrad Mickiewicz, prezesa Zakładów Przemysłu Cukierniczego Bałtyk mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl o perspektywach rynku słodyczy w Polsce, przewidywanych trendach na rynku i planach ZPC Bałtyk.

Konrad Mickiewicz, prezes ZPC Bałtyk o perspektywach rynku słodyczy w Polsce - wywiad
Konrad Mickiewicz, prezes ZPC Bałtyk fot. ZPC Bałtyk

Jakie perspektywy stoją przed polskim rynkiem słodyczy i jakie czynniki będą wpływać na ten rynek?

W przeciwieństwie do części naszej konkurencji jestem umiarkowanym optymistą i uważam, że rynek słodyczy będzie się rozwijał. Jest on na tyle dojrzały i dynamiczny, aby osiągać poziom kilkuprocentowego wzrostu rocznie.

Obecnie warto np. zwrócić uwagę na strukturę wydatków Polaków z programu 500+. Wielu naszych rodaków przeznacza te pieniądze m.in. na żywność, w tym także na słodycze.

Z drugiej strony należy także podkreślić, że istotny wpływ na polski rynek słodyczy ma napływ produktów ukraińskich. Konkurują one przede wszystkim ceną (Ukraina nie będąc w UE, ma do dostęp do niższych cen cukru) oraz niższych kosztów pracy.

Oczywiście to tylko wybrane czynniki, które moim zdaniem wpływają obecnie na rynek słodyczy. Wiele jednak zależy od pomysłowości i zdolności przewidywania najnowszych oczekiwań konsumentów oraz trendów w naszej branży.

W czym tkwi potencjał do rozwoju rynku i co będzie miało wpływ na działania producentów?

Każdy z producentów poszukuje nowych obszarów posiadających duży potencjał do rozwoju. Wzrost świadomości konsumentów i ich zainteresowań żywieniowych spowodował rozwój trendu żywności funkcjonalnej zawierającej wartość dodaną w postaci np. witamin czy magnezu.

Bardzo mocno zaznaczyliśmy nasz udział w tym trendzie dostarczając w tym roku na rynek cukierki „Dulio Vita” zawierające witaminy A, C i E oraz „Dulio Choco Feel” zawierające magnez. Bardzo szybko stały się one popularne zwłaszcza wśród osób lubiących aktywnie spędzać czas, uprawiających sport i tych, które funkcjonują w stresowych sytuacjach. W tym obszarze rynku obserwujemy także zainteresowanie słodyczami bezcukrowymi i bezglutenowymi.

Jakie inne trendy można obserwować na polskim rynku?

Z pewnością ciekawą tendencją jest także rosnące zainteresowanie klientów produktami lokalnymi, pochodzącymi z określonego regionu, które mają swój klimat, historię i charakter. W ubiegłym roku rozpoczęliśmy współpracę z gdańską artystką malarką Magdą Benedą, której obrazy pt. „Popatrz na Gdańsk” i „Zachwyć się Trójmiastem” trafiły na opakowania naszych pralinek. W ten sposób „opakowane” słodycze niemalże natychmiast stały się hitem. Wiele osób kupowało je jako słodką pamiątkę z Gdańska albo na prezent dla bliskich czy znajomych.

więcej informacji:

ZPC Bałtyk RSS ALERT    /    Konrad Mickiewicz RSS ALERT    /    rynek słodyczy 2016 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.163.22.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.