Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Maciej Herman, dyrektor sprzedaży i marketingu LOTTE Wedel - wywiad

Maciej Herman, dyrektor sprzedaży i marketingu LOTTE Wedel mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl o dojrzałym i nasyconym rynku słodyczy w Polsce, o wyzwaniach stojących przed producentami i trendach na rynku.

Maciej Herman, dyrektor sprzedaży i marketingu LOTTE Wedel - wywiad
Maciej Herman, dyrektor sprzedaży i marketingu Lotte Wedel fot. Paweł Pawłowski/zelaznastudio.pl

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 05-09-2016, 11:33

Jak Pan ocenia obecny rynek słodyczy w Polsce?

Rynek słodyczy w Polsce w ciągu ostatnich kilku lat znacznie się zmienił i ustabilizował. Obecnie przejawia on cechy rynku dojrzałego. Większość kategorii produktowych nie notuje już tak dynamicznych wzrostów jak na przykład 10 lat temu.

Zauważalny jest na przykład niewielki spadek sprzedaży czekolad mlecznych i generalnie wyrobów czekoladowych. W 2015 roku był to spadek o 2,6 proc. (źródło: Lotte Wedel za Nielsenem, kategoria produktów czekoladowych paczkowanych, cała Polska, styczeń-grudzień 2015, sprzedaż wolumenowa), w bieżącym podobnie – w pierwszej połowie 2016 kategoria skurczyła się o 3,9% wolumenowo (źródło: Lotte Wedel za Nielsenem, kategoria produktów czekoladowych paczkowanych, cała Polska, styczeń-czerwiec 2016, sprzedaż wolumenowa).

Jest to spowodowane nasyceniem rynku. Wygląda na to, że konsumpcja czekolady w najbliższych latach będzie stabilna. Przeciętny Polak zjada rocznie ok. 4,5 kg czekolady (źródło: raport KPMG Rynek Słodyczy w Polsce, 2014 r.).

Jakie trendy są widoczne na rynku?

Z pozytywnych trendów notujemy dynamiczny wzrost konsumpcji czekolad gorzkich, co jest związane z upowszechnianiem się zdrowego trybu życia i trendem na bycie „fit”. Wykorzystując ten trend oraz wysoką jakość naszej gorzkiej czekolady wprowadziliśmy niedawno do swojego portfolio tabliczki gorzkie nadziewane, których smaki inspirowane są słynnymi europejskimi deserami (Crème Brûlèe, Tiramisu czy Panna Cotta).

Powszechny jest także trend związany z poszukiwaniem przez konsumentów produktów z segmentu premium, a także tymi przeznaczonymi „na prezent”, np. pralinami o wyszukanych smakach, wykonanych ze składników najwyższej jakości. Klasyczne wyroby producenci często starają się urozmaicać dodając do nich nieoczywiste, mniej popularne dodatki, jak na przykład owoce sezonowe. Często takie niestandardowe produkty pojawiają się jako edycje limitowane.

Gdzie leży potencjał i przyszłość polskiego rynku?

Firmy czekoladowe widzą także potencjał w rozwijaniu portfolio dedykowanego specyficznym grupom: stąd zauważalne jest coraz większe zainteresowanie żywnością funkcjonalną czy produktami stworzonymi z myślą o najmłodszych. Wedel również przygotował linię produktów dziecięcych z Czekotubką w dwóch smakach: kakaowo-orzechowym i karmelowym, piankami Ptasie Mleczko® Extra Mlecznymi z dodatkiem wapnia z mleka oraz wprowadzaną obecnie na rynek (w edycji limitowanej) czekoladą mleczną z nadzieniem mlecznym, z kolorowymi komiksami na opakowaniu.

więcej informacji:

Maciej Herman RSS ALERT    /    Lotte Wedel RSS ALERT    /    rynek słodyczy 2016 RSS ALERT    /    słodycze 2016 RSS ALERT    /    wyroby czekoladowe RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • K..i 2016-09-10 12:29:53
    Wedel jako lider musi wejść w segment kolokwialnie nazywany segmentem \"zdrowej żywności\" - pierwszy będzie miał szansę kreowania trendów. A co z fair trade? Czekolada gorzka Wedla- nr 1 w Polsce bez fair trade? Bez forest aliance? Dlaczego Wedel nie chce kształtować świadomości polskiego konsumenta i skupia się wyłącznie na produktach standardowych z dużą zawartością cukru, tłuszczu...
  • Uuuu 2016-09-10 23:41:53
    Ponieważ Polski konsument nadal patrzy tylko na cenę a nie na składniki.... MARS, Mondelez i Wawel robią to samo nadal jednym z głównych produktów czekolad nadziewanych są produkty produkowane z PALM. Nawiasem mówiąc mija rok od deklaracji i się pytam ponownie gdzie oferta Guylian w Polsce ?! Bo z tego co widzę to Trendy to wiedzą jakie są, ale wdrażanie to coś innego ...
  • POLAK 2016-09-14 13:13:17
    CZEKOLADY GORZKIE Crème Brûlèe, Tiramisu czy Panna Cotta SĄ FIT.....NADZIENIE TO SAM CUKIER I KALORIE,A WEDEL DBA O KLIENTÓW ZMIEJSZAJĄC GRAMATURY A PODWYŻSZAJĄC CENY..KPINY
  • Ola 2016-12-05 22:57:02
    Wróćcie do prawdziwego smaku czekolady Wedla. Przecież ludzie nie dają się robić w konia i tego pseudoczegoś nie chcą kupować. Mi chyba najbardziej jest żal torcików właśnie.. Kto wpadł na taki genialny pomysł, żeby torcikom totalnie zmienić smak??

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.203.225.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.