Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Maciej Herman, dyrektor sprzedaży i marketingu LOTTE Wedel - wywiad

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-09-2016, 11:33
Maciej Herman, dyrektor sprzedaży i marketingu LOTTE Wedel - wywiad
Maciej Herman, dyrektor sprzedaży i marketingu Lotte Wedel fot. Paweł Pawłowski/zelaznastudio.pl

Maciej Herman, dyrektor sprzedaży i marketingu LOTTE Wedel mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl o dojrzałym i nasyconym rynku słodyczy w Polsce, o wyzwaniach stojących przed producentami i trendach na rynku.

Jak Pan ocenia obecny rynek słodyczy w Polsce?

Rynek słodyczy w Polsce w ciągu ostatnich kilku lat znacznie się zmienił i ustabilizował. Obecnie przejawia on cechy rynku dojrzałego. Większość kategorii produktowych nie notuje już tak dynamicznych wzrostów jak na przykład 10 lat temu.

Zauważalny jest na przykład niewielki spadek sprzedaży czekolad mlecznych i generalnie wyrobów czekoladowych. W 2015 roku był to spadek o 2,6 proc. (źródło: Lotte Wedel za Nielsenem, kategoria produktów czekoladowych paczkowanych, cała Polska, styczeń-grudzień 2015, sprzedaż wolumenowa), w bieżącym podobnie – w pierwszej połowie 2016 kategoria skurczyła się o 3,9% wolumenowo (źródło: Lotte Wedel za Nielsenem, kategoria produktów czekoladowych paczkowanych, cała Polska, styczeń-czerwiec 2016, sprzedaż wolumenowa).

Jest to spowodowane nasyceniem rynku. Wygląda na to, że konsumpcja czekolady w najbliższych latach będzie stabilna. Przeciętny Polak zjada rocznie ok. 4,5 kg czekolady (źródło: raport KPMG Rynek Słodyczy w Polsce, 2014 r.).

Jakie trendy są widoczne na rynku?

Z pozytywnych trendów notujemy dynamiczny wzrost konsumpcji czekolad gorzkich, co jest związane z upowszechnianiem się zdrowego trybu życia i trendem na bycie „fit”. Wykorzystując ten trend oraz wysoką jakość naszej gorzkiej czekolady wprowadziliśmy niedawno do swojego portfolio tabliczki gorzkie nadziewane, których smaki inspirowane są słynnymi europejskimi deserami (Crème Brûlèe, Tiramisu czy Panna Cotta).

Powszechny jest także trend związany z poszukiwaniem przez konsumentów produktów z segmentu premium, a także tymi przeznaczonymi „na prezent”, np. pralinami o wyszukanych smakach, wykonanych ze składników najwyższej jakości. Klasyczne wyroby producenci często starają się urozmaicać dodając do nich nieoczywiste, mniej popularne dodatki, jak na przykład owoce sezonowe. Często takie niestandardowe produkty pojawiają się jako edycje limitowane.

Gdzie leży potencjał i przyszłość polskiego rynku?

Firmy czekoladowe widzą także potencjał w rozwijaniu portfolio dedykowanego specyficznym grupom: stąd zauważalne jest coraz większe zainteresowanie żywnością funkcjonalną czy produktami stworzonymi z myślą o najmłodszych. Wedel również przygotował linię produktów dziecięcych z Czekotubką w dwóch smakach: kakaowo-orzechowym i karmelowym, piankami Ptasie Mleczko® Extra Mlecznymi z dodatkiem wapnia z mleka oraz wprowadzaną obecnie na rynek (w edycji limitowanej) czekoladą mleczną z nadzieniem mlecznym, z kolorowymi komiksami na opakowaniu.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Ola 05-12-2016, 22:57:
Wróćcie do prawdziwego smaku czekolady Wedla. Przecież ludzie nie dają się robić w konia i tego pseudoczegoś nie chcą kupować. Mi chyba najbardziej jest żal torcików właśnie.. Kto wpadł na taki genialny pomysł, żeby torcikom totalnie zmienić smak??
  • POLAK 14-09-2016, 13:13:
CZEKOLADY GORZKIE Crème Brûlèe, Tiramisu czy Panna Cotta SĄ FIT.....NADZIENIE TO SAM CUKIER I KALORIE,A WEDEL DBA O KLIENTÓW ZMIEJSZAJĄC GRAMATURY A PODWYŻSZAJĄC CENY..KPINY
  • Uuuu 10-09-2016, 23:41:
Ponieważ Polski konsument nadal patrzy tylko na cenę a nie na składniki.... MARS, Mondelez i Wawel robią to samo nadal jednym z głównych produktów czekolad nadziewanych są produkty produkowane z PALM. Nawiasem mówiąc mija rok od deklaracji i się pytam ponownie gdzie oferta Guylian w Polsce ?! Bo z tego co widzę to Trendy to wiedzą jakie są, ale wdrażanie to coś innego ...

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH