Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nowy prezes Nestle Polska: Strategia firmy nie ulegnie zmianie

  • Autor: Paweł Jachowski, portalspozywczy.pl
  • Data: 08-11-2014, 16:09
Nowy prezes Nestle Polska: Strategia firmy nie ulegnie zmianie
Simon Smith, prezes Nestle Polska (fot. Nestle)

Simon Smith, który od 1 sierpnia tego roku sprawuje funkcję prezesa Nestle Polska, w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl zdradza, że zmiana na tym stanowisku w żaden sposób nie wpłynie na realizowaną przez firmę strategię rozwoju w naszym kraju.

Jak ważny jest dla Nestle polski rynek?

Polska jest ósmym co do wielkości rynkiem dla Nestlé w Europie, a przecież działamy na tym kontynencie aż w 38 krajach. To pokazuje, jak niezwykle ważny jest polski rynek dla rozwoju naszej firmy. Polska jest stabilnym państwem w Unii Europejskiej, posiada bardzo dobrze wykwalifikowanych pracowników. Jest też znakomicie usytuowana geograficzne - w samym centrum Europy. W mojej opinii perspektywy do rozwoju w tym kraju są znakomite.

Jak ocenia pan sytuację Nestlé w Polsce?

W Polsce mamy przede wszystkim silne marki. Osiągamy wysokie udziały w rynku produktów kulinarnych, które sprzedajemy pod marką Winiary, płatków śniadaniowych, wody oraz żywności dla dzieci i niemowląt, ale nie tylko. Bardzo dobrze radzimy sobie w szybko rozwijających się kategoriach, takich jak kawa w kapsułkach i ekspresy kawowe Nescafe Dolce Gusto. Niedawno otworzyliśmy w Niemczech nowy, duży zakład, który będzie produkował właśnie kapsułki do kawy Nescafe Dolce Gusto. Będą one przeznaczone głównie na rynek niemiecki, ale także kilka innych, w tym rynek polski. Nestlé jest również zadowolone ze wzrostów w kategorii karmy dla zwierząt. W Polsce rośnie ona szybko.

W Polsce mamy ugruntowaną pozycję w kilku dużych kategoriach, jak również jesteśmy konkurencyjni w paru mniejszych, ale bardzo dynamicznie się rozwijających. Jestem zadowolony z tej mieszanki biznesowej. Nasze portfolio jest mocno zróżnicowane. Konkurowanie w kilku kategoriach jest z pewnością naszą mocną stroną. W Polsce mamy tych kategorii około dziesięciu.

Jakie jest największe wyzwanie stojące przed Nestlé w najbliższych latach?

Myślę, że przede wszystkim będzie nim innowacyjność. Ona jest kluczem do sukcesu. Nasza historia pokazuje, że zawsze byliśmy innowacyjni i jeśli chcemy nadal się rozwijać, to nie możemy niewątpliwie o tej innowacyjności zapomnieć. Potrzebujemy jej coraz więcej. W mojej opinii jest to największe wyzwanie, z jakim musimy się zmierzyć w Nestlé. Przez najbliższy rok czy dwa zamierzam bardzo mocno skupić się właśnie na takim kierunku rozwoju firmy.

W co Nestlé zamierza inwestować w Polsce w najbliższych latach?

W tej chwili przede wszystkim skupiamy się na naszym nowym zakładzie produkującym karmę dla zwierząt Nestlé Purina PetCare z siedzibą w Nowej Wsi Wrocławskiej. To inwestycja warta 300 mln złotych. W początkowej fazie zatrudnienie w tym zakładzie znajdzie 230 osób.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH