Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Unilever gotowy do ofensywy na rynku lodów

  • Autor: Paweł Jachowski, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-05-2015, 11:42
Unilever gotowy do ofensywy na rynku lodów
Unilever przygotował wiele nowości w kategorii lodów na nowy sezon (fot. Unilever.com)

Michał Arament, Ice Cream Category Manager w firmie Unilever w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl ujawnia, co brytyjsko-holenderski koncern przygotował na nowy sezon lodowy w Polsce. Zdradza też, że Unilever, który w ubiegłym roku utrzymał w naszym kraju sprzedaż lodów na poziomie z roku 2013, spodziewa się wzrostu sprzedaży produktów tej kategorii w roku 2015.

W jaki sposób Unilever przygotował się na nowy sezon lodowy w Polsce?

W tym roku mamy dużo mocnych nowości. Po pierwsze, w przypadku marki Big Milk, otwieramy nową platformę  jogurtową, która jest rzeczą unikatową. Bazujemy na bardzo mocnym trendzie związanym z preferencjami konsumentów, który widzimy zarówno globalnie, jak i  w Polsce. Dla konsumentów będzie to nowe doświadczenie

Kontynuujemy także wsparcie Magnum. Jest to marka premium, wysokiej jakości, którą wspieramy i budujemy od lat. Jak dotąd sprawdza się ona w Polsce świetnie, co roku mamy w przypadku tego brandu bardzo mocne wzrosty sprzedaży.

W kategorii lodów familijnych, powracamy z mocnym wsparciem naszej propozycji premium, czyli marki Carte d'Or. W tym sezonie planujemy komunikować jakość tego produktu. Równocześnie wspólnie z naszym partnerem rozbudowujemy sieć kawiarni Carte D’Or Cafe.

Wskazane przeze mnie trzy punkty to najmocniejsze elementy naszych działań w 2015 r. Ale jednocześnie kontynuujemy także wsparcie dla Algidy Śmietankowej, czyli jednej z największych marek na rynku lodów familijnych. Jest to marka budowana od lat i znana konsumentom, Mamy bardzo interesującą nowość: to Algida Śmietankowa Trio – Siciliana, która jest innowacyjnym połączeniem sorbetu z lodami waniliowymi.

Czy to będzie rok wzrostów Unilevera na rynku lodów w Polsce?

Przy tylu mocnych i naprawdę unikalnych nowościach, jestem pewny, że tak. W minionym roku utrzymaliśmy się na podobnym, dobrym poziomie, co w latach poprzednich, a w niektórych kategoriach udało się nam zanotować mocny wzrost sprzedaży. W tym roku również zwiększymy sprzedaż.

Jak duże nakłady inwestycyjne Unilever zamierza przeznaczyć w tym roku na walkę o konsumenta w kategorii lodów?

Unilever każdego roku inwestuje w swoje lodowe marki. Przodujemy pod tym względem na rynku. W tym roku nic się nie zmieni i wsparcie w tym zakresie dalej będzie bardzo mocne.

Cały czas staramy się pokrywać zapotrzebowanie we wszystkich segmentach rynku i mieć pełną ofertę dla konsumentów. Mamy lody impulsowe, a w nich nasze kluczowe marki - Big Milk i Magnum. Ale oprócz tego w tym sezonie powracamy z takimi lodami, jak np. Zapp, o co prosili nasi konsumenci. Budujemy też naszą ofertę premium, zarówno w przypadku lodów impulsowych, jak i familijnych, ponieważ widzimy, że jest to segment, który w Polsce rośnie i nadal będzie rósł.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • bolek 18-05-2015, 14:21:
rynek takiego Big Milka ma w standardzie na poziomie ok 1,79-1,89zł, a Bieda wyprzedawała go swego czasu za 0,69zł nie dokładając ani złotówki.
  • kknd 18-05-2015, 14:11:
Sposób top managerów Unilevera na Polski rynek jest taki, jak tych w innych firmach (bo przecież to najemnicy, którzy od lat siedzą w branży i zmieniają tylko pracodawcę): GACIE W DÓŁ i DO BIEDRONKI. Dzisiaj w Biedzie lody BIG MILK po 0,99zł, reszta ryneku promuje (a raczej dostaje takie warunki zakupu od Unilevera), że wychodzi po 1,39-1,49zł. To jest wasza strategia???? Robić obroty w Biedronce dając po stole i odrabiać marże na reszcie rynku?!??! Błagam. Banda nieudaczników.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH