Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiceprezes ZPC Śnieżka o działaniach, inwestycjach, planach i rynku oraz ciekawej historii firmy (wywiad)

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 25-10-2017, 17:03
Wiceprezes ZPC Śnieżka o działaniach, inwestycjach, planach i rynku oraz ciekawej historii firmy (wywiad)
Maciej Wójcik fot. ZPC Śnieżka

Wiceprezes ZPC Śnieżka Maciej Wójcik mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl o działaniach firmy i poczynionych inwestycjach, o planach na przyszły rok, a także o rynku słodyczy oraz o ciekawej historii spółki.

Jak w tej chwili wygląda działalność ZPC Śnieżka? Jakiej wielkości jest produkcja i sprzedaż spółki, jakie są czołowe produkty? Czy planowana jest jakaś większa rozbudowa zakładów/linii technologicznych w ciągu najbliższych kilku lat?

Firma ZPC Śnieżka SA rozpoczęła swoją działalność w 1946 roku, jako „Fabryka Czekolady” z siedzibą w Świebodzicach. W tym też okresie pojawiły się pierwsze produkty firmy pod nazwą „michałki®” i „michałki z HANKI®”, które od 70 lat stanowią najmocniejszy brand spółki, rozpoznawalny przez większość polskich konsumentów.

Michałki ze Snieżki są mocno zakorzenione w świadomości kolejnych pokoleń zarówno na Dolnym Śląsku, gdzie stanowią istotny element tradycji, jak i w całej Polsce.

ZPC Śnieżka na dzień dzisiejszy posiada 28 zarejestrowanych w Urzędzie Patentowym znaków towarowych pod nazwą „michałki®”, których jest jedynym, prawnym właścicielem.

Tego typu działania rejestracyjne pozwalają chronić polski brand, przez polską spółkę o 100% polskim kapitale. Podnosimy ten aspekt własnościowy ze względu na fakt, że jesteśmy jednym z nielicznych zakładów, który jest w 100% w rękach polskiego kapitału.

Ze względu na długoletni okres funkcjonowania Śnieżki szeroka gama naszych produktów towarzyszy polskim konsumentom przez dziesięciolecia. Obecny trend powrotu do tradycji przywraca im wtórną atrakcyjność, stanowiąc ciekawy element naszego portfolio.

Wraz ze spuścizną starych receptur zachowaliśmy również tradycyjne metody produkcji, które pozwalają nam odtworzyć smaki cukierków sprzed wielu lat. Dało to niespodziewany efekt przy oczekiwaniach obecnego konsumenta, który staje się coraz bardziej świadomym i wymagającym odbiorcą. Jest to ciekawy okres, w którym tradycja ma tak samo mocny walor atrakcyjności jak innowacyjność i nowoczesność.  Tak też powstało nasze obecne motto TRADYCJA SMAK NOWOCZESNOŚĆ   

70 – letnia historia Śnieżki charakteryzuje się różnymi okresami w zakresie jej pozycji rynkowej. Oceniając historię Śnieżki z dzisiejszej perspektywy, można się pokusić o pewną personifikację, oddając jej szacunek do tego, co przeżyła i że była w stanie przetrwać wiele trudnych okresów w ciągu tych 70 lat.  

W roku 2010 rokujące perspektywy dla tego zakładu wyznaczył nowy jej Właściciel, przejmując firmę z wieloma problemami zarówno kapitałowymi jak i rynkowymi. Trudne, ale skuteczne przekształcenia własnościowe na przestrzeni ostatnich 7 lat doprowadziły przede wszystkim do stabilizacji kapitału spółki a co za tym idzie wyznaczenia jednolitego kierunku jej rozwoju.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 072) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH