Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Wpływ konsumentów na proces tworzenia produktu

Eksperci prognozują, że wpływ konsumentów na kształtowanie oferty branży spożywczej będzie coraz większy. Jest to związane z podejmowaniem decyzji zakupowych przez młodsze grupy wiekowe, które chcą nie tylko korzystać z produktów, ale uczestniczyć w procesie ich tworzenia oraz rosnącą siłą nabywczą kobiet dokonujących zakupów bardzo świadomie. Konsument dziś jest dla marki partnerem, którego oczekiwania są stawiane na pierwszym miejscu.


Autor: Artykuł dostarczony przez Bakalland S.A
Data: 12-12-2018, 06:52

Wpływ konsumentów na branżę spożywczą będzie większy niż kiedykolwiek - do takiego wniosku dochodzą eksperci[1] analizując tendencje na globalnym rynku rolno-spożywczym. Według nich grupami, która będą najmocniej kształtowały branżę w najbliższej przyszłości będzie młode pokolenie i kobiety czyli grupy, których siła nabywcza rośnie, a które jednocześnie przykładają dużą wagę do jakości jedzenia, aktywnie szukają informacji o nowych trendach i są otwarte na zmiany.

Młode pokolenia i siła kobiet

Millenialsi (inaczej Pokolenie Y) czyli osoby urodzone pomiędzy rokiem 1984 i 1997, są ludźmi, którzy wkroczyli już w dorosłość i zaczynają osiągać sukcesy zawodowe, co przekłada się na ich rosnące możliwości zakupowe. Znacząca zaczyna być także rola pokolenia jeszcze młodszego – Pokolenia Z (dziś w wieku od 10 do 24 lat). Młodzi konsumenci, wychowani w cyfrowym świecie, są przekonani o swoim wpływie na rzeczywistość i oczekują, że marki również będą uwzględniały ich opinie i podążały za ich stylem życia. Do tego cenią wygodę, swój czas i chcą mieć wszystko na wyciągnięcie ręki.

Przyszłość branży spożywczej, wg analityków, należeć będzie także do kobiet. Kobiety zarabiają coraz więcej – obecnie 12 mld USD rocznie, ale w ciągu pięciu lat ta wartość może wzrosnąć do 18 mld USD[2]. Kontrolują też coraz większą część wydatków domowych, co zgodnie z badaniami znajdzie odzwierciedlenie w rosnących wydatkach na żywność. Jednocześnie są bardziej skłonne do zmiany nawyków żywieniowych w myśl zdrowego stylu życia, a fakt, że coraz więcej z nich jest aktywnych zawodowo sprawia, że częściej wybierają produkty określane jako convenience food – szybkie w przygotowaniu, wygodne, ale jednocześnie zdrowe.

W odpowiedzi na nowe oczekiwania konsumentów

Sukces producenta zależy przede wszystkim od tego, czy potrafi dobrze odczytywać potrzeby konsumentów i szybko na nie odpowiadać. Nie jest to jednorazowe zadanie, ponieważ do głosu na rynku dochodzą kolejne grupy, a ich oczekiwania dynamicznie się zmieniają, co wyjątkowo wyraźnie obserwujemy w świecie nowych technologii i globalnego przepływu informacji. By, tak jak firma Bakalland, od lat zajmować pozycję lidera, niezbędna jest wiedza o konsumentach, analiza ich zachowań i postawienie ich w roli równorzędnego partnera w procesie wprowadzania nowego produktu na rynek. Tymi zasadami kierowaliśmy się także budując naszą nową linię przekąsek Chwyć&Jedz – odpowiadając na potrzeby konsumentów zaproponowaliśmy zdrowe, różnorodne i łatwo dostępne produkty, które można szybko przekąsić w ciągu aktywnego dnia, „tu i teraz” oraz bez trudu zmieszczą się do kieszeni, plecaka czy damskiej torebki – mówi Anna Sambor, dyrektor marketingu Bakalland S.A.

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.236.145.124
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.