Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Analitycy: Producenci słodyczy będą próbować podwyższać ceny, by chronić marże

  • Autor: GPWInfostrefa
  • Data: 17-12-2013, 10:40

W nadchodzącym roku podobnie jak wielu innych producentów Mieszko będzie zmuszony do poradzenia sobie z drożejącymi surowcami i presją na marże. Analitycy DM PKO BP twierdzą, że ciekawe kategorie produktowe w portfelu Mieszka oraz stabilna sytuacja finansowa pozwolą na umiarkowaną poprawę wyników w związku z czym zalecają trzymanie akcji spółki.

Po słabym półroczu br. jeśli chodzi o dynamiki sprzedaży III kwartał przyniósł zahamowanie negatywnych tendencji. Poprawiające się dane odnośnie sprzedaży detalicznej w miesiącach letnich znalazły swoje przełożenie we wzroście przychodów u większości detalicznych producentów. Po okresie ograniczania wydatków konsumenckich klienci poczuli wzrost siły nabywczej, co potwierdzają dane GIUS - siła nabywcza przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia brutto w przedsiębiorstwach w I kw. wzrosła o 0,8% , natomiast w II kwartale br. o 2,4%. Niemniej jednak poprawa popytu konsumenckiego jak na razie jest umiarkowana i jest za wcześnie, aby ocenić na ile odbicie w konsumpcji można uznać za trwałe - informują analitycy DM PKO BP.

Przychody Mieszka wzrosły w III kw. br. o 5% r/r, wzrost ten został głównie wygenerowany w segmencie wyrobów czekoladowych, gdzie dynamika sprzedaży wyniosła aż 12,58% r/r. Jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że słodycze czekoladowe najlepiej sprzedają się w okresie od września do Bożego Narodzenia to wzrost siły nabywczej w połączeniu z nadchodzącymi świętami dobrzy wróży jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży w 4 kw. 2013 r. W kategorii wyrobów czekoladowych z kolei najbardziej perspektywiczne produkty to praliny oraz tabliczki czekoladowe.

Poprawa marży brutto na sprzedaży była przede wszystkim efektem lepszej struktury sprzedaży z większym udziałem produktów wysokomarżowych oraz poprawy efektywności produkcji i optymalizacji kosztowej. W perspektywie najbliższych miesięcy wyzwaniem dla większości producentów słodyczy będzie nadal niewielka siła nabywcza konsumentów w połączeniu z rosnącymi cenami surowców, w szczególności masła kakaowego. Nadal wysokie ceny utrzymują także cukier i mleko. Wszystko wskazuje na to, że większość producentów będzie próbowała wprowadzić od początku 2014 r. podwyżki wyrobów, po żeby chronić i tak już niższe w stosunku do lat poprzednich marże - twierdzą analitycy DM PKO BP. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 138) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH