REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Bałtyk i Bomilla inwestują w karmelki i porządkują biznes

  • Autor: PJ, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 26-10-2015, 12:55
Bałtyk i Bomilla inwestują w karmelki i porządkują biznes
Konrad Mickiewicz, prezes ZPC Bałtyk (fot. ZPC Bałtyk)

Bomilla i należący do niej ZPC Bałtyk od początku roku skupiają się na porządkowaniu biznesu. Włocławsko-gdańska grupa decydując się na nowe inwestycje, postawiła przy okazji na większą specjalizację swoich trzech zakładów.

REKLAMA

- Pierwszy zakład we Włocławku skupia się na drażach, drugi na karmelkach i lizakach, natomiast Gdańsk to fabryka czekolady - tłumaczy w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Konrad Mickiewicz, prezes ZPC Bałtyk.

W pierwszym spośród wymienionych zakładów, zlokalizowanym w centrum Włocławka, wytwarzane są draże, lentilki, orzechy w czekoladzie oraz kremy do smarowania pieczywa. W tym zakresie nic nie ulegnie zmianie. Z kolei w drugim zakładzie (karmelkowo-lizakowym), obejmującym trzy hale produkcyjne, Bomilla produkowała dawniej również cukierki z mas tłustych, takie jak Michałki Bałtyckie czy Mieszanka Okey. Firma zdecydowała się jednak na przeniesienie linii do produkcji tych wyrobów do Gdańska. Nastąpiło to w ostatnich dniach.

Dzięki pozbyciu się tej linii, w karmelkowym zakładzie we Włocławku znalazło się dużo miejsca na nową linię do produkcji karmelków, o wydajności 1 tony na godzinę. Inwestycja ta kosztowała Bomillę ponad 10 mln zł, a część środków do sfinansowania zakupu firma pozyskała z programu Innowacyjna Gospodarka.

- Linię tę uruchamiamy od początku roku, a obecnie kończymy testy produktów. Dzięki niej będziemy produkować wyjątkowe karmelki, jakich nie ma żaden nasz konkurent w Polsce. Pod kilkoma względami będą zarówno innowacyjne, jak i funkcjonalne - zapowiada Mickiewicz.

Kolejnych inwestycji we Włocławku, skoncentrowanych na rozwoju portfolio produktowego, Bomilla na razie nie planuje. Firma nie wyklucza jednak, że zdecyduje się przeznaczyć trochę pieniędzy na rozwój logistyki, np. na budowę magazynu. Mickiewicz podkreśla, że na decyzję w tym zakresie Bomilla ma jeszcze trochę czasu.

Obecnie moce produkcyjne Bałtyku w zakładzie w Gdańsku sięgają 9-10 tys. ton słodyczy rocznie. We Włocławku, w obu fabrykach łącznie, Bomilla jest w stanie wyprodukować mniej więcej drugie tyle wyrobów.

Włocławsko-gdańska grupa uporządkowała nie tylko swoje zakłady, ale także portfolio produktowe. Grupa podjęła decyzję o tym, że rozwijać będzie tylko jeden brand: Bałtyk. Marka Bomilla będzie już znacznie mniej eksponowana i w większym stopniu dedykowana markom własnym sieci handlowych. Docelowo na każdym brandowym produkcie wytwarzanym przez grupę znajdzie się logo Bałtyku.

Polecamy także:
Konrad Mickiewicz, prezes ZPC Bałtyk - obszerny wywiad (11 stron)

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 811) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH