Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Bałtyk i Bomilla poszukują nowych rynków eksportowych

  • Autor: PJ, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 07-10-2015, 12:24
Bałtyk i Bomilla poszukują nowych rynków eksportowych
Konrad Mickiewicz, prezes ZPC Bałtyk (fot. ZPC Bałtyk)

Gdański ZPC Bałtyk wraz z kontrolującą go włocławską Bomillą około 30 proc. swoich przychodów zawdzięczają eksportowi. To poziom stosunkowo wysoki w porównaniu z innymi polskimi producentami słodyczy, a przy tym utrzymujący się już od kilku lat. Wkrótce może zwiększyć się jeszcze bardziej, ponieważ grupa planuje i negocjuje wejścia na nowe rynki eksportowe.

- Każde zwiększenie wolumenów jest dla nas istotne, a eksport stwarza dodatkowo perspektywy zdobywania nowych rynków. Nie stawiamy jednak na jakąś gwałtowną ekspansję eksportową. Skłaniamy się ku temu, aby zwiększać eksport stopniowo, a systematycznie - deklaruje prezes Bałtyku, Konrad Mickiewicz, w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Gdańska firma po swoim poprzednim właścicielu, fińsko-szwedzkiej spółce Cloetta-Fazer, odziedziczyła dostęp do trudnych rynków skandynawskich. Dziś kraje z północy Europy stanowią około 50 proc. przychodów eksportowych grupy. Bałtyk do Szwecji, Finlandii, Norwegii i Danii wysyła głównie toffee, pralinki, karmelki i lizaki.

- W czasie, gdy Cloetta-Fazer była właścicielem Bałtyku, w naturalny sposób produkty wytwarzane w Gdańsku wysyłane były do krajów skandynawskich. Kontakty w Skandynawii nawiązane przed 2005 r. przez Bałtyk owocują do dziś. Znani tam jesteśmy z wysokiej jakości, a rynki te są niezwykle wymagające - podkreśla Mickiewicz.

Poza Skandynawią, eksport Bałtyku i Bomilli jest zróżnicowany geograficznie. Dominują w nim kraje europejskie, ale grupa posiada także kilka kontraktów na innych kontynentach.

Jak dowiedział się serwis portalspozywczy.pl, gdańsko-włocławska grupa uważnie przygląda się rynkom arabskim, krajom Bliskiego Wschodu i Dalekiego Wschodu (w tym Chinom). Handel rozpoczęła już m.in. z Algierią, do której wysyła coraz więcej swoich wyrobów.

- Modyfikujemy nasze receptury, aby uszanować zasady obowiązujące w krajach o innych kulturach. Dostosowujemy się także do innego cyklu sprzedażowego związanego m.in. z ramadanem. W ten sposób rozszerzamy nasze doświadczenia na nowych rynkach - zaznacza prezes Bałtyku.

Polecamy także:
Konrad Mickiewicz, prezes ZPC Bałtyk - obszerny wywiad (11 stron)

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH