Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Bałtyk i Odra zyskają na sojuszu dystrybucyjnym

  • Autor: PJ, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 30-09-2015, 11:52
Bałtyk i Odra zyskają na sojuszu dystrybucyjnym
Konrad Mickiewicz, prezes ZPC Bałtyk (fot. ZPC Bałtyk)

Od maja br. produkty spółek Bomilla i ZPC Bałtyk dystrybuowane są w kanale tradycyjnym przez firmę PWC Odra (spółka zależna w Grupie Otmuchów). Prezes ZPC Bałtyk, Konrad Mickiewicz, w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl zdradza, dlaczego jego firma zdecydowała się na tego rodzaju współpracę oraz tłumaczy, dlaczego handel tradycyjny pozostaje w Polsce ważnym kanałem dystrybucji.

- Zdecydowaliśmy się na powierzenie Odrze dystrybucji naszych produktów w kanale tradycyjnym, ponieważ są one komplementarne z dotychczasową ofertą tej firmy. Chodzi m.in. o nasze czekolady nadziewane, cukierki likworki z nadzieniem alkoholowym, pralinki czekoladowe, cukierki toffee, drażetki czekoladowe, orzechy w czekoladzie oraz karmelki i lizaki - wylicza Mickiewicz.

Jak dodaje prezes Bałtyku, współpraca jego firmy z Odrą jest korzystna dla obu stron. - My zyskujemy szerszą dystrybucję, a Odra zwiększa portfolio produktów. To strategia win-win - tłumaczy Mickiewicz.

Spółka zależna Otmuchowa posiada rozbudowaną strukturę sprzedażową dla handlu tradycyjnego, składającą się z kilkudziesięciu osób. Bałtyku natomiast nie byłoby dziś stać na zbudowanie podobnej struktury. O wejściu w sojusz zadecydował też fakt, że pracownicy Bałtyku z ludźmi z Odry znają się od dawna. Część osób zajmujących się handlem tradycyjnym w przeszłości pracowało w Bałtyku bądź Bomilli, tak więc sojusz wydawał się naturalny.

Rozpoczęcie współpracy z Odrą otwiera nowy rozdział w historii Bałtyku i Bomilli. - Przez ostatnie 10 lat, a więc od momentu odkupienia Bałtyku przez Bomillę od fińsko-szwedzkiej grupy Cloetta Fazer, zebraliśmy sporo doświadczeń w obsłudze rynku tradycyjnego. Cześć projektów zakończyła się sukcesem, ale były też takie, które teraz z perspektywy czasu zrealizowalibyśmy inaczej - zauważa Mickiewicz.

W historii Bałtyku był nawet okres, kiedy firma zupełnie zrezygnowała z dystrybucji w kanale tradycyjnym, ale dziś spółka z Gdańska ma już zupełnie inną wizję rozwoju. - Chcemy sami koncentrować się na sieciach, podczas gdy w obszarze hurtowym będzie nas wspomagać zespół sprzedażowy Odry. Ta część rynku jest dla nas również bardzo istotna - deklaruje prezes Bałtyku.

Liczba małych sklepów tmaleje w Polsce w szybkim tempie z roku na rok, ale dla Bałtyku handel tradycyjny ma być w najbliższych latach ważnym kanałem. Zwiększanie sprzedaży do małych sklepów doskonale wpisuje się w nową strategię wdrażaną przez Bałtyk od stycznia 2015 r., której głównym założeniem jest skupienie się na budowie marki Bałtyk. W kanale tradycyjnym można sprzedawać produkty z logo Bałtyku, podczas gdy współpraca z sieciami handlowymi z kanału nowoczesnego często dotyczy wyrobów private label. Sprzedaż w sklepach tradycyjnych to jednak nie tylko promocja brandu, ale także lepsza marża.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

OTMZakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 451) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH