Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Biznes Storcka w Polsce wyróżnia się na tle innych krajów

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 25-05-2015, 13:31
Biznes Storcka w Polsce wyróżnia się na tle innych krajów
Maciej Dąbrowiecki, prezes i dyrektor generalny firmy Storck (fot. Storck)

- W Polsce jesteśmy mocni w wielu kategoriach. (...) Właśnie to wyróżnia polski oddział Storcka: mamy wiele marek, w których jesteśmy silni i które aktywnie medialnie wspieramy. Inwestujmy w to, żeby następne już pokolenie młodych ludzi nie tylko kojarzyło nasze marki, ale żeby je kupowało - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Dąbrowiecki, prezes i dyrektor generalny Storcka.

Jak ważna jest obecnie Polska w strategii rozwoju Grupy Storck? Jak duża część przychodów grupy generowana jest w naszym kraju?

Polska jest trzecim rynkiem międzynarodowym dla Storcka. Na pierwszym miejscu są Niemcy, a na drugim Stany Zjednoczone.

Przez prawie 80 lat Storck był firmą monorynkową, działającą wyłącznie w Niemczech. W końcu lat 80. XX wieku zostały otwarte dwa pierwsze oddziały zagraniczne firmy: w Austrii oraz Holandii. Od tego momentu rozpoczął się dynamiczny rozwój na całym świecie. Obecnie na wszystkich rynkach międzynarodowych grupa Storck generuje większe obroty, niż w Niemczech. Na razie jest to działalność dosyć rozproszona geograficznie.

Jak wzrasta sprzedaż całej grupy poza Niemcami?

Dynamika wzrostu na rynkach zagranicznych jest bardzo dobra, chociaż również na nich borykamy się z problemami. Chodzi tu przede wszystkim o wydarzenia w Europie Wschodniej  -  dewaluację rubla i wojnę na Ukrainie. Rynki wschodnie pozostają dla nas niezwykle perspektywiczne, chociaż nie jest to dobry czas dla inwestycji.

Obecnie musimy przeprowadzić w Rosji podwyżki i to znacznie wyższe od tych, które planujemy w Polsce. W tym przypadku powodem jest nie tylko cena surowca, ale również sytuacja walutowa związana ze słabym rublem. Naszą przewagą jest wiara właściciela w rynki międzynarodowe, czego dowodzi sukces odniesiony na nich przez Storcka w ciągu ostatnich kilkunastu lat.

Czym sytuacja Storcka w Polsce różni się od tej na innych rynkach?

W Polsce jesteśmy mocni w wielu kategoriach. Naszą siłą są praliny, gdzie mamy Merci i Toffifee, oraz cukierki, w których najważniejszym produktem są Śmiejżelki, ale obok nich oferujemy również Żujki, Mambę oraz Werther's. Posiadamy ponadto Knoppersa, który jest waflem impulsowym. Na polskim rynku oferujemy tylko trzy indeksy tej marki, a mimo tego zajmujemy szóste miejsce wśród wszystkich producentów i importerów tego typu produktu. W przeciwieństwie do konkurencji, nie idziemy w kierunku rozwijania wielu indeksów, różniących się wyłącznie smakiem czy dodatkami. W tej kategorii nasze produkty różnią się wielkością opakowania i zawierają jeden, trzy lub pięć wafelków.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH