Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Słodycze i przekąski

Bracia Koral: Polacy coraz śmielej eksperymentują ze smakami lodów

Tegoroczne gorące lato sprzyja sprzedaży dużej ilości lodów, których sprzedaż z miesiąca na miesiąc bije rekordy. Mimo, iż Polacy w lodowych smakach są tradycjonalistami to marka Bracia Koral zdradziła ciekawą zależność jeżeli chodzi o wybór tych smaków. Okazuje się bowiem, że tradycji, czyli smaków znanych i lubianych, trzymamy się kupując lody w kulkach, „na mieście”, czy podczas wakacji, natomiast eksperymenty, czyli niestandardowe i nieco inne smaki zabieramy ze sklepu do domu.

Bracia Koral: Polacy coraz śmielej eksperymentują ze smakami lodów
fot. materiały prasowe marki Bracia Koral

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 23-08-2018, 10:43

Marka Bracia Koral ujawniła jakie lody w poszczególnych kategoriach są hitem sprzedażowym – zestawienie zawiera smaki lodów impulsowych, czyli w kulkach, jedzonych np. podczas wakacji, czy w ciepły dzień „na mieście”, a także smaki lodów w opakowaniach familijnych, które najczęściej spożywamy w domowym zaciszu. Efekt zaskoczył wszystkich.

Tak jak pokazały już badania marki Bracia Koral Polacy są tradycjonalistami – nasze ulubione smaki to lody śmietankowe, czekoladowe oraz owocowe (polska truskawka). Taki wybór ma swoje uzasadnienie - psycholodzy tłumaczą, że smak śmietankowy to najczęściej pierwszy smak jaki poznajemy, dlatego potem chętnie do niego wracamy, to również smak, który kojarzy się z naturalnością, nie zawiera ulepszaczy, jest świeży. Duże znaczenie ma również kolor. Biel przywodzi na myśl ważne dla Polaków konotacje, czyli czystość, jasność, sterylność, ale i bezpieczeństwo, sielskość i naturę. Wyniki sprzedaży marki Bracia Koral potwierdzają te tezę, ale to tylko pół prawdy. Okazuje się bowiem, że te smaki wybieramy kupując lody impulsowe, czyli te w kulkach i waflu, kupowane „na mieście”. Stojąc przed ladą w lodziarni mamy tylko krótką chwilę na decyzję i często sięgamy po te smaki, które już znamy i które dobrze nam się kojarzą.

- Badania konsumenckie i te wynikające ze sprzedaży rzeczywiście pokazują, że Polacy trzymają się sprawdzonych smaków, czyli tej złotej trójki: śmietanka, czekolada, i truskawka. Kiedy zapytaliśmy Polaków jakie lody by wybrali większość zdecydowanie odpowiedziała, że takie jak w dzieciństwie. Wydaje mi się, że właśnie to skojarzenie dzieciństwa i lodów sprawia, że szczególnie starsze pokolenia wybierają lody śmietankowe. Z kolei badania sprzedanych już smaków lodów odkryły ciekawą prawdę – o ile podczas spaceru jemy bezpieczne smaki, to w domu lubimy spróbować czegoś nowego, czyli wybieramy niestandardowe smaki lodów familijnych, na które nie mamy odwagi zdecydować się na mieście – mówi Piotr Gąsiorowski, Dyrektor Marketingu PPL Koral.

Co ciekawe jeżeli porównamy to ze sprzedażą lodów familijnych w mniejszych 450 ml opakowaniach, czyli jako zestaw dla dwojga, okaże się, że w domowym zaciszu Polacy uwielbiają eksperymenty, a wyniki są zupełnie inne niż w przypadku lodów w kulkach. Najpopularniejszym smakiem w tej kategorii są bowiem lody miętowe z czekoladą, słony karmel, czy tradycyjne smaki ale z dodatkiem wiśni – śmietanka i czekolada z wiśnią.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Bracia Koral RSS ALERT    /    lody RSS ALERT    /    rynek lodów RSS ALERT    /    Piotr Gąsiorowski RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.24.122.228
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.