Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Branża słodyczy nie jest zadowolona ze zwycięstwa Donalda Trumpa

  • Autor: confectionerynews.com
  • Data: 21-11-2016, 14:14
Branża słodyczy nie jest zadowolona ze zwycięstwa Donalda Trumpa
fot. Shutterstock

Światowa branża cukiernicza przedstawiła swoje oceny co do perspektyw handlu, eksportu i kosztów surowców po zwycięstwie Donalda Trumpa w wyborach prezydenckich w USA.

Serwis ConfectioneryNews przeprowadził wśród swoich czytelników sondę powyborczą na temat wpływu prezydentury Trumpa na branżę cukierniczą. Na sondę odpowiedziało ponad 145 podmiotów z branży, z których większość ma siedzibę w USA. Donald Trump zostanie powołany na 45 prezydenta USA w dniu 20 stycznia 2017 roku.

Większość badanych (37 proc.) spodziewa się, że prezydentura Trumpa będzie miała negatywny wpływ na sytuację amerykańskiego przemysłu cukierniczego. Z kolei 24 proc. spodziewa się pozytywnego wpływu prezydentury Trumpa.

 Rynek cukierniczy USA jest wart 35 mld USD rocznie, a z badań firmy Technavio z czerwca tego roku wynika, że przychody te mają rosnąć o 1,57 proc. rocznie między rokiem 2016 a 2020.

Niektórzy respondenci twierdzili, że oczekują niższych obrotów, wyższych ceł i wzrostu inflacji.

Większość respondentów ConfectioneryNews (47 proc.) przewiduje, że prezydentura Trumpa będzie miała negatywny wpływ na eksport branży, a tylko nieco ponad 20 proc. spodziewa się pozytywnego wpływu.

Wartość eksportu USA sięga 2 mld USD, a kraj ten eksportuje czekoladę, cukierki, gumy, wyroby czekoladowe i miętowe. Ok. 40 proc. wysyłane jest do Kanady (900 mln USD), a 15 proc. (300 mln USD) do Meksyku.

Większość badanych (45 proc.) stwierdziła też, że zwycięstwo Trumpa będzie miało negatywny wpływ na sytuację branży poza granicami USA, a ok. 15 proc. – że pozytywny. Amerykański import wyrobów cukierniczych i piekarniczych wynosi ponad 870 mln USD.

Nieco ponad połowa respondentów oczekuje wyższych kosztów produkcji i logistyki dla wyrobów cukierniczych, gdy Trump zostanie prezydentem, a ok. 45 proc. respondentów spodziewa się też wyższych kosztów surowców, takich jak kakao i cukier.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Dumka 22-11-2016, 12:05:
Aby mój ukochany Mix fix Cao nie podrożał, to resztę jakoś przeżyję. Ale to wydawało się nieuniknione, nowa władza, nowe zmiany.
  • observator 22-11-2016, 11:14:
może branża amerykańskich producentów ma wątpliwości bo dla polskiej nie ma to znaczenia. Otwarcie rynku kanadyjskiego to szansa na zdobycie kawałka tortu z tych 800 mln dolarów, które uzyskują amerykańscy eksporterzy.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.