Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Casualowy piątek: Branża słodyczy na ringu

Branża słodyczy zapamięta ubiegły rok na długo, musiała bowiem stawić czoła wielu wyzwaniom. Po pierwsze upalne i długie lato dało się jej we znaki, szczególnie kategorii słodyczy czekoladowych. Po drugie nowa rzeczywistość w postaci zakazu handlu w niedziele też dołożyła swoje. Z kolei trendy zdrowotne i moda na zdrowe odżywianie zmusza producentów do ciągłych innowacji i poszukiwań.

Casualowy piątek: Branża słodyczy na ringu
casualowy piątek
fot. Shutterstock

- Ubiegły rok z pewnością zapisze się w historii całej naszej branży ze względu na długie i upalne lato, będące szczególnym wyzwaniem dla producentów słodyczy czekoladowych. Naszym sposobem na walkę z sezonowością jest zróżnicowane portfolio obejmujące produkty, których sprzedaż mniej zależy od temperatury niż w przypadku czekolady np. żelki – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający LOTTE Wedel.

Cały wywiad z Maciejem Hermanem można przeczytać w strefie premium: "Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający LOTTE Wedel o branży, inwestycjach, rozbudowie zakładu i planach (wywiad)"

Nową rzeczywistość dla polskiego biznesu – w tym branży słodyczy - nakreślił wprowadzony w marcu 2018 roku zakaz handlu niedziele, wyraźnie odczuwalny w przypadku produktów impulsowych.

-  To wyzwanie, w połączeniu z nasyceniem polskiego rynku słodyczy, narzuca kluczowym producentom konieczność opracowywania innowacji produktowych i poszukiwania nowych kierunków rozwoju, jak np. eksport – mówi Maciej Herman.

- Na pewno tych kilka miesięcy gorącego lata nie sprzyjało słodyczom i wzrosty kategorii były dużo mniejsze. Poza tym negatywny wpływ na branżę miały niehandlowe niedziele. W Nestlé widzimy, że jeśli np. zestawimy wszystkie kategorie, to najbardziej dotyka nas to w słodyczach, które są kategorią impulsową, gdzie 65 proc. zakupów nie jest planowanych. W przypadku innych kategorii, gdzie zakupy są wcześniej przemyślane, sprzedaż rozkłada się bardziej na dni powszednie. Dlatego nie sprzyja nam zakaz handlu w niedziele – mówi zaś Marcin Popławski, Dyrektor Działu Słodyczy Nestlé.

Cały wywiad z Marcinem Popławskim można przeczytać w strefie premium: "Dyrektor Działu Słodyczy Nestlé podsumowuje dobry 2018 r., mówi o planach, różowej czekoladzie i rynku słodyczy (wywiad)"

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    branża słodyczy RSS ALERT    /    rynek słodyczy w Polsce RSS ALERT    /    rynek słodyczy RSS ALERT    /    Nestle RSS ALERT    /    Wedel RSS ALERT    /    Lotte Wedel RSS ALERT    /    E.Wedel RSS ALERT    /    Marcin Popławski RSS ALERT    /    Maciej Herman RSS ALERT    /    Stephane Tikhomiroff RSS ALERT    /    Perfetti Van Melle RSS ALERT    /    zakaz handlu w niedziele RSS ALERT    /    health&wellness RSS ALERT    /    słodycze funkcjonalne RSS ALERT    /    Nielsen RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.201.121.213
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.