Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Słodycze i przekąski

Casualowy piątek: ciekawe osiem miesięcy 2019 r. w branży słodyczy

Mimo, że branża słodyczy nie dostarczyła raczej w tym roku zbyt silnych emocji związanych z przejęciami, sporami czy innymi tego typu wydarzeniami, to jednak byliśmy świadkami wielu interesujących, ciekawych, a nawet zaskakujących wydarzeń w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy roku 2019. Przyjrzyjmy się najciekawszym i najważniejszym z nich.

Casualowy piątek: ciekawe osiem miesięcy 2019 r. w branży słodyczy
casualowy piątek
fot. Shutterstock

Zachęcamy do przeczytania pełnego podsumowania wydarzeń w branży słodyczy w ciągu ośmiu miesięcy 2019 roku w strefie premium pt. „Rynek słodyczy w 2019 r. – podsumowanie wydarzeń”

W styczniu GUS podsumował produkcję ważniejszych wyrobów przemysłowych w ciągu 12 miesięcy 2018 roku i podał m.in. dane o produkcji czekolady. Z wyliczeń serwisu portalspozywczy.pl wynika, że w okresie styczeń-grudzień 2018 roku produkcja czekolady i wyrobów czekoladowych wzrosła o 7,2 proc. wobec takiego samego okresu 2017 roku i wyniosła łącznie 425 tys. ton.  Z kolei produkcja samej czekolady (łącznie z białą) wzrosła w ciągu 12 miesięcy 2018 roku rok do roku o 9,1 proc. i wyniosła 270 tys. ton, zaś produkcja cukierków czekoladowanych wzrosła o 2,4 proc. w ujęciu rocznym do 58,1 tys. ton.

W lutym Mondelez i Cadbury odpuściły batalię prawną z Nestle o ochronę fioletu na opakowaniach. Brytyjska firma Cadbury nie będzie już walczyć o fioletowy kolor. Po latach batalii sądowych rezygnuje z zastrzeżenia koloru jako znaku towarowego. Mondelēz International, do której należy Cadbury, twierdzi, że nie będzie już dalej apelować, aby chronić swój charakterystyczny odcień fioletu czy też purpury na opakowaniach Cadbury. Firma przegrała ostatnia batalię. Sąd apelacyjny orzekł, że kolor jest pojęciem zbyt rozległym, by można go było zarejestrować. Według sądu taki znak towarowy byłby za mało precyzyjny, przejrzysty i obiektywny. Odcień purpury o nazwie Pantone 2865c stał się przedmiotem sporu między Cadbury a koncernem Nestle wiele lat temu.

Także w lutym Unilever i Wawel poinformowały, że rozpoczynają współpracę w kategorii lodów. Unilever oraz Wawel w tegorocznym sezonie wprowadziły na rynek lodów nowe produkty, które są rezultatem współpracy pomiędzy tymi dwiema firmami. Smaki cukierków Michałki z Wawelu oraz czekoladek Tiki Taki i Malaga pojawiły się w nowej lodowej odsłonie – pod marką Big Milk ze świeżym mlekiem.

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    branża słodyczy RSS ALERT    /    rynek słodyczy w Polsce RSS ALERT    /    czekolada RSS ALERT    /    rynek czekolady RSS ALERT    /    wyroby czekoladowe RSS ALERT    /    lody RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 144.76.23.140
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.