Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Słodycze i przekąski

Casualowy piątek: czekoladowy sezon świąteczny zaczyna się we wrześniu (wideo)

Czas przed Świętami Bożego Narodzenia, czyli najważniejszy sezon dla producentów czekolady, zaczyna się już we wrześniu. Z kolei konsumenci największe zakupy robią w listopadzie i grudniu. Sprzedaż bardzo mocno rośnie w tym okresie, a kupowany asortyment jest specyficzny i droższy – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Maciej Herman, dyrektor zarządzający firmy Lotte Wedel.

Casualowy piątek: czekoladowy sezon świąteczny zaczyna się we wrześniu (wideo)
casualowy piątek
Maciej Herman, dyrektor zarządzający firmy Lotte Wedel fot. PTWP

PS.pl: Branża słodyczy cechuje się dużą sezonowością i właśnie zbliża się najgorętszy okres dla branży...

Maciej Herman: Mamy dwa sezony w ciągu roku, jeśli chodzi o czekoladę – pierwszy, ten najważniejszy to ten przed okresem Bożego Narodzenia, który zaczyna się dość wcześnie, mniej więcej w październiku, a dla producentów nawet trochę wcześniej, bo już we wrześniu.

Natomiast konsumenci oczywiście największe zakupy robią w listopadzie i grudniu. Kupują bardzo dużo produktów czekoladowych na prezenty, dlatego też asortyment, który bardzo mocno rośnie w tym okresie to jest asortyment specyficzny, droższy. W tym kresie sprzedaje się bardzo dużo pralin, bardzo dużo produktów zrobionych stricte pod Boże Narodzenie, czyli kalendarze adwentowe, figurki czekoladowe jak np. Święty Mikołaj, czy też droższe czekolady, czyli właśnie produktów prezentowych, ale też produktów do dzielenia się, czyli kupujemy często słodycze, żeby postawić na świątecznym stole, żeby jeść wspólnie z rodziną, czy z przyjaciółmi.

Ps.pl: A jak Wedel zaczął przygotowywać się do tego okresu świątecznego i od kiedy?

Maciej Herman: Z punktu widzenia producenta, obecnie jesteśmy właściwie już jest po sezonie. W większości sprzedaliśmy już wyprodukowany asortyment i w tej chwili przygotowujemy się w już do Wielkanocy i sezonu przyszłorocznego. To nie jest taka prosta sprawa, bo konsumenci szukają cały czas czegoś nowego, czego nie znali do tej pory, w związku z tym ta praca jest dosyć intensywna i też trwa dłuższy okres, zamawia się opakowania, modyfikuje grafiki i oczywiście wypracowuje pomysły na nowe produkty.

Można powiedzieć, że my już jesteśmy w sezonie 2020, a jeśli chodzi o 2019, to najwięcej pracy mają obecnie nasi przedstawiciele handlowi w sklepach oraz działy wspierające sprzedaż. Starają się pokazać te wszystkie produkty w jak najbardziej efektywny sposób, używając różnych materiałów promocyjnych reklamowych, budując ekspozycje, atrakcyjne przestrzenie w sklepach. To wszystko jest ważne zarówno dla producenta, jak i detalistów.

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    branża słodyczy RSS ALERT    /    rynek słodyczy RSS ALERT    /    wyroby czekoladowe RSS ALERT    /    czekolada RSS ALERT    /    Lotte Wedel RSS ALERT    /    Maciej Herman RSS ALERT    /    rynek czekolady RSS ALERT    /    Święta Bożego Narodzenia RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.219.101
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.