Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Casualowy piątek: Lody przekraczają wszelkie granice

Wyjątkowo długi i gorący sezon letni 2018 roku sprawił, że Polacy szturmowali lodziarnie i sklepy w poszukiwaniu lodów, a producenci dwoili się i troili, aby nastarczyć z podażą. Także i w tym roku producenci liczą na rekordowy sezon szykując już coraz to wymyślniejsze smaki, opakowania i formy podania lodów. Producenci chcąc pobudzić kategorię eksperymentują z produktami przekraczając wszelkie tradycyjne granice.

Casualowy piątek: Lody przekraczają wszelkie granice
casualowy piątek
fot. pixabay.com

Zaskakujące smaki

Rynek lodów cały czas zaskakuje konsumentów nowymi, egzotycznymi smakami albo niestandardowymi połączeniami. Pomysłów na przyciągnięcie klientów jest wiele - lody wegańskie, lody tajskie, czy lody proteinowe. Jednak jak pokazuje wiele badań ulubionym smakiem, który wybierają Polacy są lody śmietankowe, owocowe oraz czekoladowe. To dowód na to, że jesteśmy tradycjonalistami, ale to nie znaczy, że Polacy nie lubią być zaskakiwani i nie chcą próbować nowych smaków.

Na rynku są już dostępne przeróżne i nieoczekiwane smaki lodów, a producenci i tak potrafią jeszcze zaskoczyć wymyślając coraz to nowe. Możliwe, że hitem tego lata staną się np. lody o smaku chleba ze śmietaną i cukrem. Między innymi nad tym pracują teraz masterzy, czyli kreatorzy lodowych deserów w Wytworni Lodów Polskich „u Lodziarzy”, podlaskiej marce, która produkuje lody rzemieślnicze.

Wcześniej Krzysztof Kuderewski, master z Białegostoku, odkrył lody o smaku sera korycińskiego. Kiedy lodziarze o tym usłyszeli kręcili głowami: to się nie może udać. A jednak, karkołomne z pozoru połączenie okazało się genialne. Klienci nie mogli się nadziwić, że słone grudki tak doskonale pasują do mlecznej słodyczy. Dopominali się, by lody te trafiły na stałe do menu. Przebiły inne regionalne delicje, takie jak lody o smaku sękacza albo sernika z kruszonką.

Wytwórnia Lodów Polskich „u Lodziarzy” od kliku sezonów zaskakuje konsumentów regionalnymi odniesieniami. I choć produkuje także klasyczne desery (czekoladowe, truskawkowe czy śmietankowe), to w ofercie znajdą się także propozycje dla fanów bardziej egzotycznych smaków, jak marakuja, mango czy kokos. Jednak to co markę wyróżnia to właśnie zakręcone, ale swojskie smaki.

–  Pamiętam jak na zebraniu w firmie wymyślaliśmy nowe menu. Była burza mózgów. Wpadliśmy na pomysł, by zrobić lody z aromatem żubrówki. Zaprawienie alkoholem odpadało, bo deser powinien być też dobry dla dzieci. Pomieszanie z jabłkami wydało nam się oczywistą oczywistością. Żubrówka i śmietanka  - to okazało się połączeniem idealnym. Czasami więc im prościej tym lepiej. Susz trawy żubrowej kupujemy w Puszczy, robimy z niej mocny odwar, który nadaje lodom niepowtarzalny smak – mówi Krzysztof Kuderewski. 

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

COLColian Holding SA

więcej informacji:

lody RSS ALERT    /    lodziarnie RSS ALERT    /    rynek lodów RSS ALERT    /    PPL Koral RSS ALERT    /    Wytwórnia Lodów „u Lodziarzy” RSS ALERT    /    Anita RSS ALERT    /    Lody Anita RSS ALERT    /    Colian RSS ALERT    /    Wedel RSS ALERT    /    Lotte Wedel RSS ALERT    /    Kilargo RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT    /    rynek lodów w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.236.14
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.