Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Słodycze i przekąski

Casualowy piątek: podsumowanie 2019 r. w branży słodyczy (wydarzenia, dane i opinie)

W 2019 roku branża słodyczy dostarczyła nam wielu interesujących, ciekawych, a nawet zaskakujących tematów do opisania. Zrobiliśmy subiektywny przegląd najciekawszych i najważniejszych informacji dotyczących branży, zebraliśmy garść danych z rynku oraz opinii ekspertów.

Casualowy piątek: podsumowanie 2019 r. w branży słodyczy (wydarzenia, dane i opinie)
casualowy piątek
fot. Shutterstock

Zacznijmy od tego, że Mondelez i Cadbury na początku roku odpuściły batalię prawną z Nestle o ochronę fioletu na opakowaniach. Po latach batalii sądowych brytyjska firma Cadbury zrezygnowała z zastrzeżenia charakterystyczny odcień fioletu (czy też purpury o nazwie Pantone 2865c) na opakowaniach Cadbury jako znaku towarowego.

W lutym Unilever i Wawel poinformowały, że rozpoczynają współpracę w kategorii lodów. Unilever oraz Wawel w ubiegłorocznym sezonie wprowadziły na rynek lodów nowości będące rezultatem współpracy pomiędzy dwiema firmami. Smaki cukierków Michałki z Wawelu oraz czekoladek Tiki Taki i Malaga pojawiły się w nowej lodowej odsłonie – pod marką Big Milk ze świeżym mlekiem.

Również Lotte Wedel mocno wszedł w kategorię lodów w 2019 roku, po nieśmiałym debiucie w tej kategorii w 2018 roku. Zdaniem Macieja Hermana, dyrektora zarządzającego Lotte Wedel, rośnie spożycie lodów w Polsce, dlatego firma postanowiła rozszerzyć swój asortyment właśnie o mrożone desery. Firma planuje także eksport lodów.

Ponadto marka E. Wedel diametralnie zmieniła w 2019 roku szatę graficzną opakowań swoich kultowych pianek Ptasie Mleczko. Siedem smaków, siedmiu artystów, jeden ptasi motyw. Zmiana opakowań objęła wszystkie warianty smakowe pianek dostępne w regularnej sprzedaży: waniliowy, śmietankowy, czekoladowy, cytrynowy, kokosowy, karmelowy i Strawberry Shake.

W czerwcu pojawiła się informacja, że Bahlsen Polska zainwestuje co najmniej 80 mln zł w rozbudowę swojego zakładu w Skawinie (woj. małopolskie), korzystając z ulg podatkowych w ramach Polskiej Strefy Inwestycji. Bahlsen zainwestuje w nowoczesny park maszynowy, a także w zwiększenie automatyzacji i digitalizacji procesu produkcyjnego. Zwiększy to możliwości produkowania wyrobów piekarskich i mącznych.

Z ciekawostek warto przytoczyć informację, że naukowcy z SGGW wyprodukowali innowacyjny suszony miód, który zawiera aż 80% miodu naturalnego. W ulepszonym produkcie maltodekstryna – dodatek o niezbyt pochlebnej opinii ze względu na wysoki indeks glikemiczny - została zastąpiona nutriozą – nośnikiem o właściwościach prebiotycznych, wspomagającym układ pokarmowy.

We wrześniu branżę obiegła informacja, że Mondelēz International, wiodący producent słodyczy w Polsce i światowy lider produkcji takich marek jak Milka, ciastka Oreo i belVita oraz cukierki i gumy Halls, ogłosił zmianę na stanowisku Dyrektora Zarządzającego Polski i Krajów Bałtyckich. Od 1 października 2019 r. funkcję pełni Marcin Dobrock, który zastąpił dotychczasowego Dyrektora Zarządzającego, Janusza Idczaka.

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    rynek słodyczy RSS ALERT    /    branża słodyczy RSS ALERT    /    czekolada RSS ALERT    /    rynek czekolady RSS ALERT    /    wyroby czekoladowe RSS ALERT    /    lody RSS ALERT    /    rynek lodów RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.245.125
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.