Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Słodycze i przekąski

Ciastka i herbatniki szansą na dalszy rozwój Wedla

- Ważnym segmentem, w którym Lotte Wedel może w najbliższym czasie rozwinąć swoją ofertę, są herbatniki - prognozuje dla serwisu portalspozywczy.pl Piotr Kuc, wiceprezes firmy konsultingowej Augeo Ventures. Grupa Lotte w swoim azjatyckim portfolio posiada herbatniki, a w przeszłości również E.Wedel obecny był w tej kategorii.

Ciastka i herbatniki szansą na dalszy rozwój Wedla
Ciastka Amerykanki (fot. wedel.pl)

Według Kuca, należy się spodziewać, że Lotte Wedel rozwijać będzie także kategorię ciastek (obecnie w tym segmencie posiada m.in. markę Amerykanki, a dawniej do firmy należały Pieguski). - Aktualnie firma zajmuje ósme miejsce według udziałów w segmencie ciastek i herbatników. Szacuje się, że w najbliższych latach segment ten będzie drugim - po wyrobach czekoladowych - najszybciej rozwijającym się segmentem rynku słodyczy w Polsce - zauważa wiceprezes Augeo Ventures.

Gdy Grupa Lotte przejmowała Wedla w 2010 r. od Kraft Foods, jej przedstawiciele zapowiadali, że początkowo polska firma skupi się na rozwoju produktów czekoladowych, ale w dłuższej perspektywie może postawić także na rozwój ciastek i herbatników.

Zdaniem Kuca, jeśli Wedel chce nadążyć za krajową konkurencją, musi rozszerzać swoją ofertę produktową. Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu może być rozpoczęcie produkcji i sprzedaży w Polsce produktów z azjatyckiego portfolio swojego właściciela, czyli Grupy Lotte. O tym, że firma poważnie nad tym się zastanawia, świadczy m.in. testowanie na polskim rynku przez Lotte gum do żucia (o czym serwis portalspozywczy.pl pisał w minionym tygodniu). Według wiceprezesa Augeo Ventures, o chęci rozszerzenia oferty przez Wedla świadczy również zakup Pijalni Czekolady E.Wedel.

- Dodatkowo grupa ma zakupione grunty pod budowę fabryki w Świdnicy, jednak od 2011 roku inwestycja ciągle jest przekładana. Potwierdza to tezę, że firma ma w planach organiczny rozwój. Niewykluczone, że czekolada E.Wedel będzie pozycjonowana na produkty z górnej półki, a nowe produkty będą bardziej zróżnicowane cenowo. W najbliższym czasie Lotte może też kontynuować europejską ekspansje pod marką E.Wedel - prognozuje Kuc.

Jak zauważa wiceszef Augeo Ventures, powszechnie wiadomo, że Polska miała być dla Lotte przedsionkiem do europejskiej ekspansji grupy. Kuc przypomina, że na rynku spekuluje się o możliwości przejęcia przez Lotte firmy Rochen, należącej do ukraińskiego prezydenta Petra Poroszenki.

- Potwierdza to opinię o atrakcyjności wschodnio-europejskich przedsiębiorstw produkujących czekoladę. Co prawda plotki te wydają się być przesadzone, ze względu na aktualną sytuację polityczną na Ukrainie, jednak Polska pozostaje dla Lotte bardzo ważnym rynkiem - komentuje Kuc.

Czytaj także:
Lotte testuje potencjał polskiego rynku gum do żucia
Bratobójcza walka o władzę w Lotte skutkuje zmianami w szefostwie Wedla

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Piotr Kuc RSS ALERT    /    Wedel RSS ALERT    /    Lotte Wedel RSS ALERT    /    Lotte Group RSS ALERT    /    Augeo Ventures RSS ALERT    /    ciastka RSS ALERT    /    herbatniki RSS ALERT    /    rozwĂłj portfolio Wedla RSS ALERT

KOMENTARZE (8)

  • czeko 2015-02-19 23:27:56
    Ten Pan to nie ma wiedzy po pierwsze Lotte sprzedało grunty w Świdnicy, po drugie po umoczeniu na Wedlu ponad 1 mld nie kupią żadnej firmy, po 3 nie rozwiną się ciastko bo nie ma Wedel własnej linii do produkcji a Delicpol nie jako podwykonawca nie daje możliowsci generowania marż na poziomie 40%-50% co ułatwi złapanie skali na promowanie i reklamowanie kategorii. Artykuł bez sensu
  • herbatnik 2015-02-20 11:39:12
    Wedel to już tylko w dół poleci... Po numerach z Biedronką ( Ptasie mleczko po 7 zeta) rynek się z nich śmieje. Po prostu stracili godność i szacunek.
  • wedel 2015-02-21 17:08:36
    podobno dyrektor sprzedaży zawsze ganił zaniżanie cen, tak się pozbył ludzi ,którzy to robili a sam nie ma innego pomysłu,żenada...gość zniszczył firmę
  • wielbicielwedla 2015-02-21 23:33:28
    1.Ja mam pytanie do pracowników, kiedy wreszcie zarząd zajmie się właściwym monitorowaniem ilości sprzedawanych produktów... W Almie czy też w PiP na regale nadal leżą produkty świąteczne!!! Zauważyłem, że czekolady Wedlowskie w większości sklepów są częściej sprzedawane od innych, bo są wyraźnie tańsze!!! np. Wedel Mleczna 2,59 Milka 3,69. Gdy natomiast czekolady konkurencji są tańsze w wyniku jakiejś promocji, to z czekolad Wedla tylko znika czekolada mleczna, natomiast reszta leży i czeka na ,,lepsze czasy\". Niektóre wyroby powinny już były zniknąć 5 lat temu, tak jak np. Truskawkowa Wedla. 2. Do pana Czeko. Tak naprawdę, to pan nie ma wiedzy. LOTTE szybciej czy później i tak wybuduje fabrykę (?podobno pod Łodzią?), z powodu groźby utraty rynku. Po 2, jest to coraz bardziej prawdopodobne, że to właśnie LOTTE kupi ROSHEN. Nastąpił ogromny wzrost udziału LOTTE na rosyjskim rynku w 2014 roku. Niedawno LOTTE Korea, oznajmiło dalsze plany rozwoju firmy w Rosji i na wschodzie. A po trzecie, od niedawna widać powolny rozwój ciastek Wedla w Polsce. Wedel już importuje ciasta z Tajlandii, (Koala Land). Wedel wiec nie musi nawet rozwijać produkcji ciastek w Polsce. Wystarczy, że zacznie importować ciastka LOTTE (produkowane w Indonezji, Wietnamie, Tajlandii czy Korei) . Jak to się wszystko słyszy co się u was dzieje, to naprawdę żal się robi. Jedyną nadzieją, jest jak najszybsze przejecie LOTTE Japonia przez koreański odpowiednik. Może przynajmniej dojdzie do synergii Wedla z belgijskim GUYLIAN (i w międzyczasie wywalenie niepotrzebnych pracowników z działu administracji, także MH).
  • LT 2015-03-04 20:30:49
    do wielbiciel. Wedlowi już nic nie pomoże stracone ostatnie 10 lat a w szczególności od 2010. Jest to już przeciętna firma,

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.100.232
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.