Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Co sprawia, że Polacy sięgają po przekąski?

Przekąski to niemal stały element codziennego jadłospisu standardowego Polaka. Sięgamy po nie w sytuacjach towarzyskich, w chwilach pośpiechu czy niedużego głodu. Polacy swoimi wyborami odczarowują mit niezdrowej przekąski – w czołówce najczęściej wybieranych znalazły się m.in. owoce, warzywa, jogurty, a także orzechy i suszone owoce oraz ziarna.

Co sprawia, że Polacy sięgają po przekąski?
fot. shutterstock

Badania przeprowadzone na zlecenie Bakalland wykazały, że niemal co drugi z nas, bo 43 proc. Polaków posiada w domu zapas przekąsek – konsumenci instynktownie wkładają je do zakupowego koszyka, aby przygotować się na nagły głód. Nieco mniej, bo 40 proc. konsumentów kupuje przekąski w momencie, gdy ma na nie ochotę i spożywa je bezpośrednio po zakupie. Co piąty Polak zawsze ma przy sobie przekąskę na wypadek nagłego głodu, wyrabiając przy tym zdrowy nawyk unikania sięgania po niezdrowe i przypadkowe przekąski.

Głównym powodem do sięgania po przekąski dla Polaków jest ochota na coś smacznego (44 proc.). Korelując wyniki z najczęstszymi wyborami przekąskowymi wśród Polaków, można wnioskować, że za takie uważają owoce i warzywa, jogurty i przetwory mleczne oraz bakalie, w tym orzechy, ziarna i suszone owoce – zdrowe wybory Polaków to coraz częściej rezultat zwiększającej się świadomości nt. prawidłowego odżywiania.

W drugiej kolejności chęć dyktowana jest potrzebą dostarczenia sobie energii (36 proc.). Niewiele mniej, bo 34 proc. Polaków po przekąski sięga podczas spotkań towarzyskich. W dalszej kolejności to także sposób na jednorazową zachciankę (33 proc.), poprawę humoru (28 proc.) czy zastąpienie posiłku (22 proc.), najczęściej dyktowane brakiem czasu na przygotowanie i skonsumowanie większego posiłku.

Choć dla wielu konsumentów, przekąska oznacza chwilową dyspensę dietetyczną w postaci słodkich lub smażonych w głębokim tłuszczu opcji, prozdrowotne trendy odczarowują jej rolę. To coraz częściej sposób na zastrzyk pełnowartościowej energii pomiędzy większymi posiłkami – w tej roli sprawdzają się owoce, warzywa czy orzechy. Przekąska nierzadko stanowi również źródło witamin i minerałów.

- Zdajemy sobie sprawę z sytuacji, w których Polacy sięgają po przekąski. Zainspirowani trendem sięgania po nie w chwilach pośpiechu, jednak wciąż mając na uwadze jakość wybieranej opcji przekąskowej, stworzyliśmy linię Chwyć&Jedz, która odzwierciedla styl życia współczesnego Polaka – ograniczony czas pomiędzy pracą, domem, rodziną i zainteresowaniami znajduje wyraz w naszych posiłkach, które z uwagi na ograniczone możliwość wykonania bywają niskowartościowe. Linia orzechów, owoców, ziaren i mieszanek bakaliowych w formie „na raz” ma stanowić zdrowszy wybór wśród innych przekąsek na półce sklepowej. Ich obecność w strefie przykasowej stanowi dowód na to, że produkty impulsowe również mogą dostarczyć organizmowi cennych wartości odżywczych i uzupełnić dzienne zapotrzebowanie na witaminy i minerały, a jednocześnie być smaczne i przyjemnościowe - mówi Agnieszka Pragacz, Brand Manager Bakalland S.A.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Bakalland RSS ALERT    /    Agnieszka Pragacz RSS ALERT    /    przekąski RSS ALERT    /    przekąski 2019 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.209.227.199
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.