Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Colian, jako pierwszy producent żywności wycofał z produkcji jaja “trójki”, decyzja firmy weszła w życie

Od 1 stycznia 2019 r. wszystkie produkty polskiego producenta słodyczy Colian są wolne od jaj pochodzenia klatkowego. Decyzję o ich wycofaniu firma podjęła we wrześniu 2018 r. To pierwszy polski producent żywności, który w wyniku podpisanej deklaracji, już w 2019 r. wycofał całkowicie z produkcji tzw. Jaja “trójki” – informuje Stowarzyszenie Otwarte Klatki.

Colian, jako pierwszy producent żywności wycofał z produkcji jaja “trójki”, decyzja firmy weszła w życie
fot. materiały prasowe Stowarzyszenie Otwarte Klatki

Decyzję o wycofaniu jaj z chowu klatkowego podjęło już w sumie ponad 110 firm. Według danych Stowarzyszenia Otwarte Klatki, organizatora kampanii “Jak one to znoszą”, większość wprowadzanych przez firmy polityk polityki dobrostanu kur niosek zakłada wycofanie jaj klatkowych do 2025 roku.

Firma Colian, właściciel marek takich jak Jutrzenka, czy Solidarność, podjęła natomiast decyzję o całkowitym zaprzestaniu stosowania w produkcji tego rodzaju jaj już od początku tego roku, czyli niespełna 4 miesiące po publikacji oświadczenia.

– Zanim złożyliśmy deklarację o rezygnacji z jaj z chowu klatkowego w produkcji od 1 stycznia 2019 roku, sprawdziliśmy możliwości i terminy efektywnego wdrożenia tego zobowiązania w życie. Okazało się, że cały proces można przeprowadzić szybko i skutecznie – mówi Jan Kolański, prezes spółki Colian Holding S.A.

– Mamy sprawdzonych dostawców surowców wysokiej jakości, a proces technologiczny przy wymianie jaj na pochodzące z innego źródła nie wymagał modyfikacji. Nie było więc na co czekać – dodaje.

Decyzję o wycofaniu jaj “trójek” Colian uzasadnia, podobnie jak inne firmy, troską o dobrostan zwierząt, ale także chęcią propagowania wśród swoich konsumentów świadomego wybierania produktów z odpowiedzialnych źródeł.

– Funkcjonujemy w rzeczywistości coraz bardziej nieograniczonej konsumpcji, co nie pozostaje bez wpływu na środowisko naturalne i docelowo na życie każdego z nas. Jako firma odpowiedzialna społecznie staramy się przeciwdziałać negatywnym skutkom takiego stylu życia – mów Jan Kolański.

 – Rezygnacja z jaj z chowu klatkowego to nasz wkład w polepszenie dobrostanu zwierząt. Konsumenci dokonują świadomych wyborów, chcemy więc, by nasze produkty były postrzegane jako te, których produkcja nie jest okupiona cierpieniem zwierząt – dodaje.

Jak podkreślają przedstawiciele firmy Colian, decyzja o wycofaniu jaj klatkowych została pozytywnie przyjęta przez konsumentów, co wynikać może m.in. z zadowolenia z braku zmiany w cenie produktów oraz ich jakości.

Według badania IBRiS z lutego ubiegłego roku, zrealizowanego na zlecenie Stowarzyszenia Otwarte Klatki, aż 82,4% Polaków uważa, że hodowla klatkowa kur nie zapewnia im odpowiednich warunków. 58,4% społeczeństwa jest z kolei zdania, że producenci żywności, restauracje i sieci handlowe powinny wycofać jajka z chowu klatkowego.

– Chów klatkowy kur niosek wiąże się nierozerwalnie z ich ogromnym cierpieniem. Zwierzęta te nie mają dostępu do świeżego powietrza ani naturalnego światła,  a całe życie spędzają na powierzchni wielkości kartki A4. Cieszymy się, że deklaracje firm zaczynają już teraz realnie wpływać na los kur. Postawa firmy Colian to zdecydowanie przykład dla pozostałych graczy na rynku, którzy jeszcze zastanawiają się nad wprowadzeniem polityki wycofania jaj “trójek”– mówi Maria Madej ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

COLColian Holding SA

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    Colian RSS ALERT    /    jaja RSS ALERT    /    jaja klatkowe RSS ALERT    /    Stowarzyszenie Otwarte Klatki RSS ALERT    /    Jan Kolański RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.90.45.27
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.